Kolmen kuukauden korkeanpaikan leiri kutsuu kokeneita luottamushenkilöitä

Luottamusmiehille, työsuojeluvaltuutetuille ja liiton hallinnon edustajille suunnattu kolmen kuukauden kurssi pidetään ensi keväänä 4.3.–24.5 liiton omalla Murikka-opistolla. Kurssin puitteet tarjoaa Murikanranta.

Kurssilla korostuu itsenäinen ja tutkiva oppinen. Yhdessä kurssilaiset osallistuvat muun muassa työehtosopimusroolipeliin ja kuulevat ajankohtaisia luentoja kiinnostavista aiheista. Kurssilla opetellaan myös tietotekniikan, kirjoittamisen ja puheviestinnän taitoja. Kurssiin sisältyy opintomatka Saksaan, jossa tutustutaan paikalliseen ammattiyhdistystoimintaan ja saksalaiseen yhteiskuntaan yleensä.

Kurssilaisen käytössä on oma yhden hengen huone koko kurssin ajan. Viikonloput voi viettää kotona tai halutessaan myös opistolla.

Ilmoittaudu Muutoksen eväät -kurssille. Lisätietoja antaa vastuuopettaja Marjo Nurmi.

Kurssituki kolmen kuukauden kurssilla

Vuonna 2019 Muutoksen eväät – kolmen kuukauden kurssi on sovittu teknologiateollisuuden, pelti- ja teollisuuseristysalan, malmikaivosten sekä teknisen huollon ja kunnossapidon työehtosopimuksiin.

Työnantaja korvaa edellä mainituilla sopimusaloilla yhden kuukauden palkan keskituntiansion mukaan pääluottamusmiehelle, luottamusmiehelle ja työsuojeluvaltuutetulle sekä yli sadan hengen yrityksissä työskenteleville ammattiosastojen puheenjohtajille.

Toiselta ja kolmannelta kuukaudelta maksetaan kurssipäiväraha ja stipendi.

Kuitenkin myös muiden sopimusalojen pääluottamusmiehillä, työsuojeluvaltuutetuilla ja ammattiosastojen puheenjohtajilla on mahdollisuus hakeutua kurssille. Muilla sopimusaloilla on sovittava paikallisesti opintovapaa kurssin ajaksi.

Liitto korvaa koko kurssiajalta opiskelusta johtuvat ansionmenetykset kurssipäivärahalla 39,98 euroa/päivä ja stipendillä 36 euroa/päivä. Päiväraha ja stipendi ovat verotonta tuloa.

Lisätietoa kurssituista antaa koulutusasiantuntija Sari Helminen.

Kurssiesitteen voit ladata ja tulostaa tästä.