Työttömällä on nyt mahdollisuus kerryttää aktiivisuutta verkkokursseilla

Liitto lisää aktiivimallin ehdot täyttävää koulutusta työttömille tarjoamalla kursseja myös verkossa. Osallistumalla verkkokursseille työtön välttyy niin sanotun aktiivimallin työttömyyspäivärahaleikkurilta.

Taitava työnhakija -verkkokurssit

Taitava työnhakija -verkkokurssit koostuvat neljästä erillisestä viiden päivän verkkokurssista. Kurssit voi suorittaa ajasta ja paikkakunnasta riippumatta netin kautta. Kunkin jakson täydellinen suorittaminen takaa aktiivisuusehdon täyttymisen 65 päivän seurantajakson ajalta. Kurssin suorittaminen turvaa työttömälle jäsenelle työttömyysetuuden sataprosenttisesti loppuvuoden ajaksi.

Koulutus kerryttää aktiivisuusehtoa vain, jos aktiivisuuden seurantajakso on alkanut 1.4.2019 tai sen jälkeen. Verkkokurssille pääsee kirjautumaan 1.4. alkaen tästä. Kirjautuminen tapahtuu pankkitunnuksilla. Järjestelmä tunnistaa kirjautumisen ja ohjaa automaattisesti palveluntarjoajan sivuille.

Toisin kuin Murikka-opiston kursseilla työttömän ei tarvitse ilmoittaa TE-toimistolle Taitava työnhakija -kurssin aloittamisesta tai tarkistuttaa verkkokurssin kelpoisuutta TE-toimistosta. Kunkin jakson suoritettuaan kurssista saa osallistumistodistuksen, joka on lähettävä Teollisuuden työttömyyskassaan.

Lisätietoja verkkokursseista antavat koulutuspäällikkö Hannu Siltala, puh. 040 579 6306 ja koulutussuunnittelija Merja Westman, puh.050 306 4435

Lisätietoja aktiivimallista ja työttömyysturvasta antaa Teollisuuden työttömyyskassan puhelinpalvelu puh. 020 690 455

Lue myös juttu Murikka-opiston ja TSL:n kursseista, jotka täyttävät aktiivisuusedellytystä.