Teollisuusliiton Työtori on avattu – teollisuusalan avoimet työpaikat yhdellä haulla

Oletko kiinnostunut teollisuusalan työpaikoista? Löydät ne jatkossa helposti yhdellä haulla. Teollisuusliiton jäsenille ja muille teollisuusalan työpaikoista kiinnostuneille räätälöity, Duunitorin toteuttama uusi työnhakusivusto on nyt avattu.

Koronaviruksen aiheuttama poikkeustila on tuonut haasteita myös teollisuuden aloille. ”Tilanne sai meidät miettimään, miten voisimme nopeasti tuottaa sellaista palvelua, josta olisi apua teollisuusalan työntekijöille”, Teollisuusliiton puheenjohtaja Riku Aalto taustoittaa.

Teollisuusliitolle räätälöity ja kaikille avoin helppokäyttöinen työnhakupalvelu on nyt avattu. Teollisuusliiton Työtori tuotettiin nopeasti tukemaan jäsenten työllistymistä haastavassa koronavirustilanteessa.

”Tavoitteenamme on parantaa palvelujamme jatkuvasti. Siksi toteutimme yhteistyössä kokeneen kumppanimme Duunitorin kanssa räätälöidyn työnhakuportaalin, josta löytyy nyt kootusti Teollisuusliiton sopimusalojen avoimet työpaikat”, Riku Aalto kommentoi.

”Edustamme laajaa joukkoa erilaisia teollisuusaloja. Siksi on tärkeää, että jäsenemme näkevät helposti eri alojen työpaikat ja löytävät siten uusia työllistymismahdollisuuksia myös koronapandemian aikana”, Riku Aalto jatkaa.

Teollisuusliitto haluaa tarjota jäsenilleen mahdollisimman kattavan palvelukokonaisuuden

”Työtori tulee olemaan jäsenillemme pitkäaikainen palvelu. Tulevina vuosina uusia työpaikkoja syntyy ja yritykset rekrytoivat lisää, joten Työtorin kautta saamme jäsenillemme pitkäaikaista sekä laadukasta palvelua”, Riku Aalto kommentoi.

Työtori tukee Teollisuusliiton jo olemassa olevia palveluita kuten koulutus, työsuhdeneuvonta ja urapalvelut.

”Tarjoamme jäsenillemme työnhakua tukevia palveluita urapalveluiden kautta. Työtori tulee täydentämään palvelukokonaisuuttamme, sillä pystymme nyt tuomaan myös avoimet työpaikat lähelle jäseniä”, Teollisuusliiton aluetoiminnan päällikkö Merja Rinne kommentoi.

Teollisuusliiton 11 aluetoimiston kautta liitto näkyy ja kuuluu eri puolella Suomea. Työtori palvelee jäseniä eri puolilla maata.

”Pystymme nyt tuomaan sopimusalojemme työpaikat jäsenten saataville tasavertaisesti ympäri Suomea. Tänä päivänä työpaikkoja vaihdetaan ja töiden perässä liikutaan, paitsi alueellisesti myös valtakunnallisesti. Jos jäsen joutuu hakemaan oman alan töitä toiselta paikkakunnalta, Työtori mahdollistaa työpaikkojen etsimisen myös valtakunnallisesti”, Merja Rinne kommentoi.

Koronapandemian vuoksi tapahtuneet lomautukset ja irtisanomiset ovat tulleet monelle jäsenelle yllätyksenä.

”Teollisuusalan työntekijöillä on takanaan usein pitkä työsuhde. Mahdolliset irtisanomiset ja lomautukset ovat siksi melko vieraita asioita jäsenillemme. Työtori tulee varmasti helpottamaan tilannetta koronapandemian aikana ja tarjoaa uusia työllistymismahdollisuuksia myös tulevaisuudessa”, Merja Rinne kommentoi.

Tutustu Työtoriin