Elokuvateatteria ei ole ja laivalle ei jouda – jäsentutkimuksen kolmas luku on julkaistu

Lepoa ja vapaa-aikaa on se aika, mikä jää työnteosta ja työmatkoista päivässä tai viikon aikana, todetaan Teollisuusliiton jäsentutkimuksen tänään julkaistussa kolmannessa luvussa. Luku käsittelee teollisuusliittolaisten vapaa-aikaa ja sen viettotapoja.

Saunojen maassa kun ollaan, ei tule suurena yllätyksenä, että saunominen on yksi suosituimmista tavoista viettää vapaa-aikaa. Peräti 69 prosenttia kyselyyn vastanneista kertoo saunovansa. Ja mikäpä olisikaan sen parempi tapa rentoutua.

Toinen suosittu vastapaino työlle on liikuntaharrastus. 70 prosenttia vastanneista kertoo liikkuvansa, kuntoilevansa tai urheilevansa. Lajien kirjo on melkoinen.

Kyselystä on huomattavissa, ettei korona-pandemia ollut ehtinyt vielä vaikuttaa sitä tehtäessä, sillä kotimaan- ja ulkomaanmatkailu kuuluvat vastanneista 47 prosentin suosikkeihin. Toki kesän aikana varsinkin kotimaanmatkailua on harrastettu tänäkin vuonna, mutta ulkomaille matkaaminen on jäänyt vähemmälle. 45 prosenttia vastanneista kertoo myös omistavansa mökin, matkailuauton tai asuntovaunun.

Lue tarkemmin Teollisuusliiton jäsenten vapaa-ajanviettotavoista ja harrastuksista tästä linkistä.

Koko jäsentutkimuksen löydät tästä.