Neuvottelut Teknologiateollisuuden työnantajat ry:n kanssa ovat keskeytyneet – Työntekijöitä suojaa jälkivaikutus

Neuvottelut teknologiateollisuuden uudeksi työehtosopimukseksi ovat keskeytyneet. Teollisuusliiton neuvottelemat teknologiasektorin työehtosopimukset päättyvät tänään 30.11.2021.

Teollisuusliiton hallitus on kutsuttu perjantaiksi 3.12. koolle arvioimaan ajankohtaista työmarkkinatilannetta. Uusista neuvotteluista työnantajapuolen kanssa ei ole sovittu.

Vaikka uutta työehtosopimusta ei ole vielä syntynyt, työntekijöitä suojaa jälkivaikutus. Tämä tarkoittaa sitä, että päättyvän sopimuksen ehtoja noudatetaan, kunnes uusi sopimus on saatu voimaan. Kaikki työnantajat eivät kuitenkaan tätä halua tunnustaa.