Huom. TEAM Teollisuusalojen ammattiliiton ja Puuliiton jäsenten vakuutus Turvassa on voimassa  31.12.2017 asti. 1.1.2018 alkaen vakuutusturva siirtyy Ifin hoidettavaksi.

Teollisuusliiton eli entisen Metalliliiton jäsenet on jo vakuutettu Ifissä.

Teollisuusliitto on vakuuttanut jäsenensä, eläkeläisjäsenensä ja luottamushenkilönsä erilaisilla turvilla 1.1.2018 alkaen.

Vapaa-ajan matkustajavakuutus

Vakuutus on voimassa eläkeläisjäsenillä ainoastaan ulkomaanmatkoilla ja muilla jäsenillä sekä koti- että ulkomaanmatkoilla.

• Vakuutettuina ovat jäsenet sekä mukana matkustavat omat alle 20-vuotiaat lapset ja lapsenlapset.
  • Matkustajaturva on voimassa enintään 45 vuorokautta kunkin yksittäisen Suomesta alkavan vapaa-ajan matkan alkamisesta.
  • Vakuutus korvaa matkasairauden ja -tapaturman aiheuttamia hoitokuluja ilman euromääräistä ylärajaa ja omavastuuta. Lisäksi vakuutuksesta korvataan Ifin hyväksymä kuljetus kotimaahan sairaus- ja kuolemantapauksissa sekä matkan peruuntumisesta, keskeytymisestä, matkalta myöhästymisestä ja kriisiturvasta aiheutuvia ylimääräisiä kustannuksia.
  • Sairauden hoitokuluja korvataan korkeintaan 90 vuorokauden ajalta hoidon alkamisesta ja tapaturman hoitokuluja enintään kolmen vuoden ajalta tapaturman sattumisesta.
  • Matkustajaturvasta korvataan lisäksi alle 20-vuotiaalle lapselle matkan aikana sattuneen tapaturman aiheuttamasta pysyvästä haitasta haitta-asteen mukaan enintään 10 000 euroa ja tapaturmaisesta kuolemasta 2 000 euroa.
  • Ota jäsenkortti matkalle mukaan, sillä se on myös matkustajavakuutuskorttisi.
  • Jos jäsenkortti on kateissa tai uuden kortin toimitus viivästyy, pyydä matkustajavakuutustodistus Ifistä 010 19 19 95.

Vapaa-ajan tapaturmavakuutus

Jäsenet

• Turva vapaa-ajan tapaturman hoitokulujen varalta enintään 2 500 euroa.
  • Turva pysyvän haitan varalta enintään 30 000 euroa. Korvausta maksetaan lääketieteellisen haitta-asteen mukaan.
  • Turva tapaturman aiheuttaman kuoleman varalta 10 000 euroa. Kuolemantapauskorvaus maksetaan vakuutetun omaisille.

Seniorijäsenet

• Turva tapaturmaisen pysyvän haitan varalta 35 000 euroa.

Luottamushenkilöt

• Koskee vain liiton luottamushenkilörekisterissä olevia jäseniä.
  • Turva tapaturman aiheuttamien hoitokulujen varalta enintään 6 083 euroa, omavastuu 2 500 euroa.
  • Korvausta haetaan ensin jäsenvakuutuksesta, jonka enimmäiskorvausmäärä on 2 500 € Sen ylimenevältä osalta korvausta haetaan luottamushenkilöiden vakuutuksesta 6 083 € asti (eli luottamushenkilön tapaturman aiheuttamia hoitokuluja korvataan enintään 8 583 € tapaturmaa kohti).
  • Turva tapaturman aiheuttaman kuoleman varalta 10 000 euroa.

Kun vahinko sattuu

• Kätevimmin ilmoitat vahingosta verkossamme if.fi. Palvelu on avoinna vuorokauden ympäri. Korvauspalvelumme on vertailututkimuksen mukaan Suomen paras. 92 % asiakkaistamme on tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä vahinkoasiansa käsittelyyn. Käsittelemme 70 % vahinkotapauksista vuorokauden kuluessa. (Lähde: Vertailututkimus asiakkaiden tyytyväisyydestä vakuutusyhtiönsä korvauspalveluun: Kuinka tyytyväinen olit vahinkojesi käsittelyyn. Nettipaneeli, n=2613, joista Ifin asiakkaita 165. 12/2016–01/2017, Kantar TNS)
  • Voit myös soittaa Teollisuusliiton jäsenten omaan palvelunumeroon Ifissä 010 19 19 95 (vakuutuspalvelut avoinna ma–pe klo 8–20 ja korvauspalvelu klo 9–18).
  • Meidät tavoittaa myös chatin välityksellä osoitteessa if.fi/teollisuusliitto klo 8–20.

Olemme uudistaneet vakuutustarjontaamme, esimerkiksi:

• Matkavakuutukseemme kuuluvat nyt myös mukana matkustavat alle 20-vuotiaat lapsenlapset.
  • Lisäksi matkavakuutuksemme kattaa kriisitilanteessa aiheutuneita kuluja: Jos matkan aikana matkakohteessa tapahtuu luonnonkatastrofi, aseellinen selkkaus tai terrori-isku, tai olet ollut osallisena liikenneonnettomuudessa, saat tarvittaessa henkistä tukea toipumiseen eli psykoterapiahoitoja. Edellä mainituissa tilanteissa korvaamme lisäksi ylimääräisiä matkakuluja, jos matkakohteesta on tarpeen palata suunniteltua aiemmin kotiin.

Jäsenetusi henkilökohtaisissa vakuutuksissa

Olet mukana If Etuohjelmassa, kun sinulla on koti- tai kaskovakuutus ja vastaanotat vakuutuspostisi sähköisesti Omille sivuille. Saat Teollisuusliiton jäsenenä jopa 16 % pysyvän alennuksen vakuutusmaksuista ja keräät If Omavastuurahaa vahingottomilta vuosilta. Kannattaa vierailla osoitteessamme if.fi. Sieltä saat lisätietoa muista eduistamme ja vakuutuksistamme. Esimerkiksi kaikkiin kaskovakuutuksiimme sisältyy uusi If Apu -palvelu, joka on tukenasi kaikissa autoiluun liittyvissä tilanteissa 24/7. Lisäksi olet oikeutettu Suomen edullisimpaan* Primus-henkivakuutukseen: Teollisuusliiton jäsenenä saat henkivakuutuksen jatkuvalla 61 % alennuksella*. Primus-henkivakuutuksen sisältö on suunniteltu ja hinta neuvoteltu yhdessä Teollisuusliiton kanssa. Henkivakuutus turvaa toimeentulon silloin, kun pahin sattuu. Saat mielenrauhaa esimerkiksi seitsemällä eurolla kuussa.* Primus-henkivakuutuksen saat itsellesi ja puolisollesi, helposti ja vaivattomasti osoitteesta henkivakuutuskuntoon.fi tai soittamalla numeroon 010 19 19 95 (ma–pe klo 8–20, pvm/mpm).

* Alennus myönnetään jatkuvana. Alennuksen suuruus tarkistetaan vuosittain, jolloin sen suuruus voi muuttua. Esimerkkihinta on laskettu 31-vuotiaalle Teollisuusliiton jäsenelle 100 000 euron turvalla. Primus-vakuutuksen myöntää Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva. FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonta 9/2016 hintavertailu.