Vakuutukset

Teollisuusliitto on vakuuttanut jäsenensä erilaisilla turvilla 1.1.2018 alkaen.

Vapaa-ajan matkustajavakuutus

Vakuutus on voimassa ainoastaan ulkomaanmatkoilla seuraavilla: työkyvyttömyyseläkeläiset, vapaajäsenet ja kannatusjäsenet.

Muilla jäsenillä (työssäkäyvät, työttömät ja opiskelijajäsenet sekä työssäkäyvät vapaajäsenet) vakuutus on voimassa sekä koti- että ulkomaanmatkoilla.

• Vakuutettuina ovat jäsenet sekä mukana matkustavat omat alle 20-vuotiaat lapset ja lapsenlapset.
  • Matkustajaturva on voimassa enintään 45 vuorokautta kunkin yksittäisen Suomesta alkavan vapaa-ajan matkan alkamisesta.
  • Vakuutus korvaa matkasairauden ja -tapaturman aiheuttamia hoitokuluja ilman euromääräistä ylärajaa ja omavastuuta. Lisäksi vakuutuksesta korvataan Ifin hyväksymä kuljetus kotimaahan sairaus- ja kuolemantapauksissa sekä matkan peruuntumisesta, keskeytymisestä, matkalta myöhästymisestä ja kriisiturvasta aiheutuvia ylimääräisiä kustannuksia.
  • Sairauden hoitokuluja korvataan korkeintaan 90 vuorokauden ajalta hoidon alkamisesta ja tapaturman hoitokuluja enintään kolmen vuoden ajalta tapaturman sattumisesta.
    2 000 euroa.
  • Ota jäsenkortti matkalle mukaan, sillä se on myös matkustajavakuutuskorttisi.
    • Jos jäsenkortti on kateissa tai uuden kortin toimitus viivästyy, pyydä matkustajavakuutustodistus Ifistä 010 19 19 95.

Vapaa-ajan tapaturmavakuutus

Työssäkäyvät, työttömät ja opiskelijajäsenet sekä työssäkäyvät vapaajäsenet

• Turva vapaa-ajan tapaturman hoitokulujen varalta enintään 2 500 euroa.
  • Turva pysyvän haitan varalta enintään 30 000 euroa. Korvausta maksetaan lääketieteellisen haitta-asteen mukaan.
  • Turva tapaturman aiheuttaman kuoleman varalta 10 000 euroa. Kuolemantapauskorvaus maksetaan vakuutetun omaisille.

Työkyvyttömyyseläkeläiset, vapaajäsenet ja kannatusjäsenet

• Turva tapaturmaisen pysyvän haitan varalta 35 000 euroa.

Luottamushenkilöt

• Koskee vain liiton luottamushenkilörekisterissä olevia jäseniä.
  • Turva tapaturman aiheuttamien hoitokulujen varalta enintään 6 083 euroa, omavastuu 2 500 euroa.
    • Korvausta haetaan ensin jäsenvakuutuksesta, jonka enimmäiskorvausmäärä on 2 500 euroa. Sen ylimenevältä osalta korvausta haetaan luottamushenkilöiden vakuutuksesta 6 083 euroon asti (eli luottamushenkilön tapaturman aiheuttamia hoitokuluja korvataan enintään 8 583 euroa tapaturmaa kohti).

Kun vahinko sattuu

• Kätevimmin ilmoitat vahingosta verkossamme if.fi. Palvelu on avoinna vuorokauden ympäri. Korvauspalvelumme on vertailututkimuksen mukaan Suomen paras. 92 % asiakkaistamme on tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä vahinkoasiansa käsittelyyn. Käsittelemme 70 % vahinkotapauksista vuorokauden kuluessa.
  • Voit myös soittaa Teollisuusliiton jäsenten omaan palvelunumeroon Ifissä 010 19 19 95 (vakuutuspalvelut avoinna ma–pe klo 8–20 ja korvauspalvelu klo 9–18).
  • Meidät tavoittaa myös chatin välityksellä osoitteessa if.fi/teollisuusliitto klo 8–20.

Olemme uudistaneet vakuutustarjontaamme, esimerkiksi

• Matkavakuutukseemme kuuluvat nyt myös mukana matkustavat alle 20-vuotiaat lapsenlapset.
  • Lisäksi matkavakuutuksemme kattaa kriisitilanteessa aiheutuneita kuluja: Jos matkan aikana matkakohteessa tapahtuu luonnonkatastrofi, aseellinen selkkaus tai terrori-isku, tai olet ollut osallisena liikenneonnettomuudessa, saat tarvittaessa henkistä tukea toipumiseen eli psykoterapiahoitoja. Edellä mainituissa tilanteissa korvaamme lisäksi ylimääräisiä matkakuluja, jos matkakohteesta on tarpeen palata suunniteltua aiemmin kotiin.

Jäsenetusi henkilökohtaisissa vakuutuksissa

Olet mukana If Etuohjelmassa, kun sinulla on koti- tai kaskovakuutus ja vastaanotat vakuutuspostisi sähköisesti Omille sivuille. Saat Teollisuusliiton jäsenenä jopa 16 % pysyvän alennuksen vakuutusmaksuista ja keräät If Omavastuurahaa vahingottomilta vuosilta. Kannattaa vierailla osoitteessamme if.fi. Sieltä saat lisätietoa muista eduistamme ja vakuutuksistamme. Esimerkiksi kaikkiin kaskovakuutuksiimme sisältyy uusi If Apu -palvelu, joka on tukenasi kaikissa autoiluun liittyvissä tilanteissa 24/7.

Lisäksi olet oikeutettu Suomen edullisimpaan* Primus-henkivakuutukseen: Teollisuusliiton jäsenenä saat henkivakuutuksen jatkuvalla 61 % alennuksella*. Primus-henkivakuutuksen sisältö on suunniteltu ja hinta neuvoteltu yhdessä Teollisuusliiton kanssa. Henkivakuutus turvaa toimeentulon silloin, kun pahin sattuu. Saat mielenrauhaa esimerkiksi seitsemällä eurolla kuussa.*

Primus-henkivakuutuksen saat itsellesi ja puolisollesi, helposti ja vaivattomasti

* Alennus myönnetään jatkuvana. Alennuksen suuruus tarkistetaan vuosittain, jolloin sen suuruus voi muuttua. Esimerkkihinta on laskettu 31-vuotiaalle Teollisuusliiton jäsenelle 100 000 euron turvalla. Primus-vakuutuksen myöntää Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva. FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonta 9/2016 hintavertailu.