Työnantajaperintä

Jäseneksi liittymislomake on myös jäsenmaksuperintäsopimus, valtakirja. Täytä se huolellisesti ja pyydä työnantajaa täyttämään se omalta osaltaan. Työnantaja pidättää jäsenmaksun palkastasi, tilittää sen liitolle ja tekee vähintään puolivuosittain jäsenmaksuselvityksen. Tarkista tilinauhastasi, että työnantaja todella perii jäsenmaksusi.

Jos teet sähköisesti liittymisen ja olet sopinut työnantajasi kanssa jäsenmaksuperinnästä, merkitse se liittymislomakkeeseen. Lähetämme perintäsopimuksen työnantajallesi.

Työnantajan palkanmaksukausista johtuen jäsenmaksun perintä saattaa käynnistyä vasta sopimuksen tekemisestä seuraavasta palkkakaudesta. Jos olet liittynyt kesken palkkakauden ja haluat jäsenyytesi astuvan voimaan heti liittymispäivästä eikä vasta työnantajaperinnän alkaessa, maksat itse tämä vajaan kuukauden jäsenmaksun. Tätä varten sinulle lähetetään tilisiirtolomake kotiisi.

Vajaan kuukauden jäsenmaksun voit laskea seuraavasti:

1. Laske ensin täyden kuukauden jäsenmaksu seuraavasti: bruttopalkka x 0,01

Esimerkiksi 1000 euroa x 0,01= 10,00 euroa

2. Saadun tuloksen pohjalta laske vajaan kuukauden jäsenmaksu:

täyden kuukauden jäsenmaksu jaetaan 21,5:llä (saadaan päiväkohtainen jäsenmaksu). Se kerrotaan liittymispäivästä kuun loppuun olevien työpäivien määrällä.

Esimerkiksi liittymispäivästä 10 työpäivää kuukauden loppuun: 10,00 / 21,5 x 10 = 4,65 euroa)

Tulostettava jäsenmaksun perintäsopimus