Teollisuusliitto ja työnantaja tukevat opiskelua

Työelämä- ja yhdistystaitokurssit ovat opintovapaalain piirissä ja siten kaikille avoimia. Liitto maksaa kursseille valituille opiskelijoille kurssipäivärahan 39,35 €/päivä ja kurssistipendin 35,43 €/päivä korvaamaan ansionmenetystä. Etuus on verotonta tuloa.

Myös työttömänä voit osallistua kursseille, jolloin työttömyys­päivärahaetuutesi toimii kuten muutoinkin. Mikäli sinulla on kysyttävää työttömyysetuuteesi liittyen, ole yhteydessä työttömyyskassaan.

Työnantajantuen piiriin kuuluvat kurssit on suunnattu työpaikkojen luottamustehtävissä toimiville. Työn­antaja maksaa kurssilaiselle KTA:n mukaisen palkan kurssiajalta sekä opistolle ateriakorvauksen 25 €/päivä. Tarkista liiton kotisivuilta alallesi suunnatut kurssit. Jos tämä aiheuttaa kysymyksiä, ota yhteys koulutusyksikköön tai sektorisi sopimusasiantuntijaan, puh. 020 77 4001 (vaihde).

Murikka-opiston koulutus on jäsenille maksutonta. Kursseille haetaan kurssihakemuslomakkeella, jonka saat liiton sivuilta tai työpaikkasi ja ammattiosastosi luottamushenkilöiltä.

Työnantaja myöntää opintovapaan kurssihakemuslomakkeella. Kurssikutsu lähetetään valituille kurssilaisille sähköpostilla. Pidäthän huolen sähköisen asioinnin kautta, että tietosi ovat ajan tasalla.

Matkakulut korvataan kokonaistaloudellisesti järkevän matkustustavan mukaan, ohjeita saat Murikasta ja koulutusyksiköstä.

Selvitä kulkuyhteydet ja tilaa matkaliput jo ennakkoon liiton matkapalvelusta matkapalvelut(at)teollisuuliitto.fi tai Sari Hannula, puh. 040 837 5531.

Lähetä kurssihakemus osoitteeseen:
Teollisuusliitto