Alueelliset viikonloppukurssit

Lähde mukaan Teollisuusliiton viikonloppukursseille! Liitto järjestää kaikilla kuudella alueella valtakunnallisia viikonloppukursseja, joita on kaikkiaan kolme ja kouluttajina toimivat liiton toimitsijat.

Kurssit ovat Teollisuusliiton jäsenille maksuttomia. Liitto maksaa osallistujien koulutuksen, ruokailut ja matkakulut. Mahdollista ansionmenetystä korvataan vuonna 2021 kurssistipendillä ja päivärahalla yhteensä 79,20 euroa/päivä.

Kun löydät itsellesi sopivan kurssin, ilmoittaudu sähköisesti tästä linkistä.

Kirjautumiseen tai ilmoittautumiseen liittyvissä ongelmissa ota yhteyttä koulutusyksikköön puh. 040 193 8527.

Alueelliset viikonloppukurssit 2021

Työelämän voimavarareppu

Kohderyhmä

Kaikki työmarkkinoiden käytettävissä olevat jäsenet.

Sisältö

Haluatko kartuttaa voimavarojasi työelämän ja vapaa-ajan ristipaineessa? Miten jaksaa muutospaineiden alla? Kurssilla liikutaan, rentoudutaan ja pohditaan työelämän voimavarakysymyksiä.

Työelämän tietopakki 2021

Kohderyhmä

Luottamusmiehet, työsuojelutehtävissä toimivat ja muut asiasta kiinnostuneet.

Sisältö

Kurssi antaa valmiuksia yhteistoiminnan kehittämiseen työpaikoilla. Lisäksi perehdytään muihin luottamustehtäviin liittyviin ajankohtaisiin teemoihin.

Minä ja liitto

Kohderyhmä

Kaikki työmarkkinoiden käytettävissä olevat jäsenet.

Sisältö

Jäsenhankinta on ammattiosaston tärkein tehtävä ja jäsenet itse ovat parhaita jäsenhankkijoita. Kurssilla opitaan, mitä hyötyä jäsenyydestä on ja kuinka jäsenyyttä markkinoidaan. Lisäksi opitaan vahvistamaan omaa toimintaa ja innostamaan uusia toimijoita mukaan. Rakennetaan yhdessä vahva liitto!

Toiminnan pulssi – Ammattiosastojen kehittämisviikonloput Murikassa

Murikka-opistossa järjestetään vuoden 2021 aikana ammattiosastoille suunnattuja kehittämisviikonloppuja. Liitto on sitoutunut maksamaan kaikki järjestelyistä aiheutuvat kulut.

Tulkaa porukalla kohtaamaan muita alueenne ammattiosastoissa toimijoita, hakemaan uutta sykettä ja virtaa osaston ja alueen yhteistoimintaan. Luvassa mm. ajatuksia herättäviä ja ehkä sykettä nostavia tietoiskuja, ammattiosastojen kehittämiskeskusteluista nousseita asioita sekä ideointia tulevaisuuden ammattiosastosta. Onko toimintamme pulssi yhteinen arvopohja vai mikä se on?

Kukin osasto voi ilmoittaa maksimissaan kahdeksan hallituksen jäsentä. Mikäli ilmoittautumisia on runsaasti, liitto varaa itsellään mahdollisuuden rajoittaa osastokohtaista osallistumista. Osastojen kannattaa jo syksyn 2019 kokouksissa miettiä, ketkä lähtevät kehittämisviikonloppuun mukaan.

Alueellisen verkostoimisen näkökulmasta kukin viikonloppu on suunnattu aluekohtaisesti.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautumista Toiminnan pulsseihin on yksinkertaistettu. Jatkossa riittää, että osaston puheenjohtaja lähettää sähköpostilla osallistujien nimet ja syntymäajat (enintään 8 henkilöä) osoitteeseen [email protected] Lisäksi on ilmoitettava mihin tilaisuuteen osallistutaan, sekä osaston nimi ja numero. Puheenjohtaja varmistaa etukäteen, että osallistujat ovat sitoutuneet koulutukseen. Varsinaisten hallituksen jäsenten estyessä myös varajäsenet voivat tulla koulutukseen. Paperista ilmoittautumiskaavaketta ei enää tarvitse lähettää.

Alue

Ilmoittautumiset ammattiosastoittain

12.–13.2.2022 Varsinais–Suomi–Satakunta 30.1.2022 mennessä
9.–10.4.2022 Kaakkois–Suomi–Savo–Karjala 31.3.2022 mennessä
13.–14.11.2021 Helsinki–Uusimaa 28.10.2021 mennessä
27.–28.11.2021 Häme–Pirkanmaa 11.11.2021 mennessä
22.–23.1.2022 Vaasa–Keski–Suomi 7.1.2022 mennessä
22–23.1.2022 Svenskspråkiga fackavdelningarna Anmäl er fackavdelninsvis senast 7.1.2022

Kehittämisviikonloppuun ilmoittaudutaan koontilomakkeella osastokohtaisesti. Lomake löytyy tästä.