Viikonloppukurssit alueilla

Lähde mukaan Teollisuusliiton viikonloppukursseille! Liitto järjestää kaikilla kuudella alueella valtakunnallisia viikonloppukursseja, joita on kaikkiaan viisi ja kouluttajina toimivat liiton toimitsijat.

Kurssit ovat Teollisuusliiton jäsenille maksuttomia. Liitto maksaa osallistujien koulutuksen, ruokailut ja matkakulut. Mahdollista ansionmenetystä korvataan kurssistipendillä ja päivärahalla 74,80 euroa/päivä.

Kun löydät itsellesi sopivan kurssin, ilmoittaudu sinua lähinnä olevalle kurssille tapahtumakalenterin kautta tai koulutusyksikköön Päivi Mäensivu-Lunnas, puh. 045 636 5392 tai Anne Sulanterä, puh. 040 648 5014.

Uusien työsuojeluvaltuutettujen starttikurssi

Teollisuusliitto järjestää starttikurssin työsuojeluvaltuutetun tehtävänkuvan avaamiseksi. Päivän kestävällä kurssilla selvitämme mitä työsuojelu on, tutustumme työsuojelun perusteisiin, työsuojeluyhteistyöhön, valtuutetun ja varavaltuutetun tehtäviin, työpaikan ja liiton työsuojeluorganisaatioon sekä koulutusmahdollisuuksiin. Samalla tutustut myös oman alueesi muihin työsuojelutoimijoihin.

• 20.1. Vantaa, Turku, Pori, Ilmoittautuminen 11.1. mennessä.
  • 27.1. Valkeakoski, Lappeenranta, Leppävirta, Ilmoittautuminen 11.1. mennessä.
  • 3.2. Jyväskylä, Seinäjoki, Oulu, Ilmoittautuminen 18.1. mennessä.

Teollisuus meeting – nuorten kurssi (alle 36-vuotiaille)

Oletko uusi tai jo ”kaiken kokenut” Teollisuusnuori? Kiinnostaako sinua toiminta alueella, ammattiosastoissa ja työpaikoilla? Tule tutustumaan Teollisuusliiton toimintaan, miten vaikutamme ja miksi jäsenyys kannattaa. Lisäksi tapaat alueesi muita nuoria ja kuulet nuorten aktiivien kertomuksia omista vaikuttamisen keinoista. Osallistu ja vaikuta!

• 3.–4.2. Vantaa, Turku, Ilmoittautuminen 18.1. mennessä.
  • 10.–11.2. Valkeakoski, Tahkovuori, Ilmoittautuminen 25.1. mennessä.
  • 17.–18.2. Seinäjoki, Oulu, Ilmoittautuminen 1.2. mennessä.

Ammattiosaston toimijat alueellisen yhteistyön kehittäjinä

Kurssi antaa valmiuksia aktiiviseen toimimiseen ammattiosastossa sekä toiminnan kehittämiseen. Käydään läpi liiton organisaatio, säännöt suunnannäyttäjänä, aluetoimistojen rooli ja toiminta sekä järjestämistoiminta alueella. Pohditaan yhdessä keinot, joilla kehitämme alueellista yhteistyötä, saamme verkostot kuntoon ja jäsenet liikkeelle. Sillä yhteistyössä on mahdollisuus!

• 10.–11.3. Vantaa, Rauma, Ilmoittautuminen 22.2. mennessä.
  • 17.–18.3. Valkeakoski, Mikkeli, Ilmoittautuminen 1.3. mennessä.
  • 24.–25.3. Ähtäri, Oulu, Ilmoittautuminen 8.3. mennessä.

Neuvotellen paikalliseen sopimukseen

Kurssi on tarkoitettu työpaikkojen ja ammattiosastojen luottamustehtävissä toimiville sekä aiheesta kiinnostuneille jäsenille. Kurssilla saat tietoa paikallisen sopimisen merkityksestä ja tavoitteista osana työpaikan toimintaa. Selvitämme myös mistä voidaan sopia ja kuka sopii. Sopimuksen tavoitteet ja tekeminen sekä siitä tiedottaminen. Perehdytään neuvotteluprosessin kulkuun ja kehitetään neuvottelutaitoja käytännön harjoitusten avulla, jotta jokainen kurssin käynyt olisi entistä varmempi ja taitavampi neuvottelija.

• 8.–9.9. Vantaa, Pori, Ilmoittautuminen 23.8. mennessä.
  • 15.–16.9. Valkeakoski, Joensuu, Kotka, Ilmoittautuminen 30.8. mennessä.
  • 22.–23.9. Tornio, Ilmoittautuminen 6.9. mennessä.
  • 27.–28.10. Saarijärvi Ilmoittautuminen 11.10. mennessä.

Hyvinvointia työelämään

Reipas viikonloppukurssi on suunnattu työelämä ikäisille jäsenille eikä edellytä luottamustehtävää. Kurssilla perehdytään työhyvinvoinnin perusteisiin, huomioita kiinnitetään etenkin henkilökohtaiseen hyvinvointiin. Miten jaksat työelämässä? Miksi olemme niin erilaisia? Mitä ovat työyhteisötaidot ja koskevatko ne myös sinua? Kurssilta saat vinkkejä erilaisiin työelämäntilanteisiin. Lisäksi tapaat muita Teollisuusliiton jäseniä ja nautit mukavasta yhdessäolosta.

• 29.–30.9. Vantaa, Ilmoittautuminen 13.9. mennessä.
  • 6.–7.10. Tampere, Ilmoittautuminen 20.9. mennessä.
  • 13.–14.10. Oulu, Ilmoittautuminen 27.9. mennessä.
  • 27.–28.10. Turku, Ilmoittautuminen 11.10. mennessä.
  • 3.–4.11. Ylihärmä, Ilmoittautuminen 18.10. mennessä.
  • 17.–18.11. Lappeenranta, Ilmoittautuminen 1.11. mennessä.