Alueelliset viikonloppukurssit

Lähde mukaan Teollisuusliiton viikonloppukursseille! Liitto järjestää kaikilla kuudella alueella valtakunnallisia viikonloppukursseja, joita on kaikkiaan kolme ja kouluttajina toimivat liiton toimitsijat.

Syksyllä järjestetään Tartu hetkeen – arkityö ratkaisee ja Työelämän tietopakki 2020 -kurssit.

Kurssit ovat Teollisuusliiton jäsenille maksuttomia. Liitto maksaa osallistujien koulutuksen, ruokailut ja matkakulut. Mahdollista ansionmenetystä korvataan vuonna 2020 kurssistipendillä ja päivärahalla yhteensä 78,03 euroa/päivä.

Kun löydät itsellesi sopivan kurssin, ilmoittaudu tapahtumakalenterin kautta tai koulutusyksikköön Päivi Mäensivu, puh. 020 774 1042. Ilmoittauduthan itseäsi lähimpänä olevalle kurssille. Sovi poikkeuksista koulutusyksikön kanssa.

Alueelliset viikonloppukurssit 2020

Tartu hetkeen – arkityö ratkaisee

Kohderyhmä

Kaikki työmarkkinoiden käytettävissä olevat jäsenet

Sisältö

Kurssi vahvistaa valmiuksia puuttua työpaikan työsuojelun epäkohtiin.

Työpaikalla tapahtuvaan työsuojeluyhteistyöhön on kaikilla työntekijöillä osallistumismahdollisuus. Jokaisen meidän tulee huolehtia niin omasta kuin työkavereidenkin turvallisuudesta ja terveydestä. Sinulla on siis tärkeä rooli työpaikan työsuojelun kehittäjänä ja työsuojeluyhteistyön ylläpitäjänä. Tule kuuntelemaan kurssille, mitä kaikkea tämä voi pitää sisällään.

Aika

Alue

Kurssipaikka

22.–23.8. Svenskspråkig kurs: Våga fråga! Regatta Spa Hotel, Hangö
3.–4.10. Kaakkois-Suomi–Savo Karjala Holiday Club Saimaa, Lappeenranta
14.–15.11. Vaasa–Keski-Suomi Sokos Hotel Alexandra, Jyväskylä
14.–15.11. Oulu–Lappi Sokos Hotel Eden Oulu
28.–29.11. Varsinais-Suomi–Satakunta Sokos Hotel Vaakuna, Pori
28.–29.11. Häme–Pirkanmaa Sokos Hotel Vaakuna, Hämeenlinna

Työelämän tietopakki 2020

Kohderyhmä

Luottamusmiehet, työsuojelutehtävissä toimivat ja muut asiasta kiinnostuneet.

Sisältö

Voiko paikallista sopimista käyttää työelämän kehittämisen apuna? Kurssi antaa lisävalmiuksia paikalliseen sopimiseen, lisäksi perehdytään muihin luottamustehtäviin liittyviin ajankohtaisiin teemoihin.

Aika

Alue

Kurssipaikka

19.–20.9. Vaasa–Keski-Suomi Sokos Hotel Lakeus, Seinäjoki
19.–20.9. Oulu–Lappi Sokos Hotel Vaakuna, Rovaniemi
26.–27.9. Helsinki–Uusimaa Hotelli Gustavelund, Tuusula
26.–27.9. Häme–Pirkanmaa Lapland Hotel, Tampere
14.–15.11. Varsinais-Suomi–Satakunta Holiday Club Caribia, Turku
14.–15.11. Kaakkois-Suomi–Savo Karjala Sokos Hotel Puijonsarvi, Kuopio

Toiminnan pulssi – Ammattiosastojen kehittämisviikonloput Murikassa

Teollisuusliiton juhlavaltuusto päätti kesäkuussa 2019, että Murikka-opistossa järjestetään vuoden 2020 aikana kuusi ammattiosastoille suunnattua kehittämisviikonloppua. Kädenojennus on merkittävä, sillä samalla liitto sitoutui maksamaan kaikki järjestelyistä aiheutuvat kulut.

Tulkaa porukalla kohtaamaan muita alueenne ammattiosastoissa toimijoita, hakemaan uutta sykettä ja virtaa osaston ja alueen yhteistoimintaan. Luvassa mm. ajatuksia herättäviä ja ehkä sykettä nostavia tietoiskuja, ammattiosastojen kehittämiskeskusteluista nousseita asioita sekä ideointia tulevaisuuden ammattiosastosta. Onko toimintamme pulssi yhteinen arvopohja vai mikä se on?

Kukin osasto voi ilmoittaa maksimissaan kahdeksan hallituksen jäsentä. Mikäli ilmoittautumisia on runsaasti, liitto varaa itsellään mahdollisuuden rajoittaa osastokohtaista osallistumista. Osastojen kannattaa jo syksyn 2019 kokouksissa miettiä, ketkä lähtevät kehittämisviikonloppuun mukaan.

Alueellisen verkostoimisen näkökulmasta kukin viikonloppu on suunnattu aluekohtaisesti.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautumista Toiminnan pulsseihin on yksinkertaistettu. Jatkossa riittää, että osaston puheenjohtaja lähettää sähköpostilla osallistujien nimet ja syntymäajat (enintään 8 henkilöä) osoitteeseen [email protected] Lisäksi on ilmoitettava mihin tilaisuuteen osallistutaan, sekä osaston nimi ja numero. Puheenjohtaja varmistaa etukäteen, että osallistujat ovat sitoutuneet koulutukseen. Varsinaisten hallituksen jäsenten estyessä myös varajäsenet voivat tulla koulutukseen. Paperista ilmoittautumiskaavaketta ei enää tarvitse lähettää.

Ajankohta Alue Ilmoittautumiset ammattiosastoittain
23.–24.1.2021 Vaasa–Keski–Suomi 7.1.2021 mennessä
23–24.1.2021 Svenskspråkiga fackavdelningarna Anmäl er fackavdelninsvis senast 7.1.2021
6.–7.3.2021 Varsinais–Suomi–Satakunta 18.2.2021 mennessä
20.–21.3.2021 Kaakkois–Suomi–Savo–Karjala 4.3.2021 mennessä
13.–14.11.2021 Helsinki–Uusimaa 28.10.2021 mennessä
27.–28.11.2021 Häme–Pirkanmaa 11.11.2021 mennessä

Kehittämisviikonloppuun ilmoittaudutaan koontilomakkeella osastokohtaisesti. Lomake löytyy tästä.