Metallstrandens semesterbostäder

Metallstranden är ett rekreations-område för Industrifackets medlemmar samt deras familjer. Området på 30 hektar finns på ön Tavistholmen i Valkom i Lovisa.

Metallstranden har fem 20 kvadratmeter stora inkvarteringsrum, där det i varje rum finns fyra bäddplatser samt två reservmadrasser. En del av bäddplatserna finns på loft. I två lägenheter får man ha husdjur.

Det finns ingen bilväg till ön. Från områdets parkeringsplats är det cirka en kilometer gångavstånd till inkvarteringsområdet. Det finns kärror för varutransporter och vid behov kan man också få hjälp med transporten. Adressen till parkeringsplatsen: Långängsvägen 18 A, Valkom (Lovisa).

Bostädernas utrustning

I bostäderna finns madrasser, dynor och täcken för sex personer. Hyresgästen bör själv sköta om lakan och handdukar. I rummen finns bland annat kaffekokare, kylskåp samt kärl för sex personer.

Semesterfirarna kan tillreda sin mat i det gemensamma köket som finns i Metallstrandens huvudbyggnad. I centralbyggnaden finns också wc/dusch och andra socialutrymmen. På området finns också trådlöst internet, en gemensam bastu, en utegrill och en roddbåt samt flytvästar.

Den fem dygn långa semesterveckan börjar måndag klockan 12 och slutar lördag klockan 12. Priset för en semestervecka är 140 € vilket innefattar inkvartering samt möjlighet till bastu och roddbåt. Metallstrandens semesterbostäder är avsedda enbart för Industrifackets medlemmar och deras familjer.

Ansökningstiden för sommaren 2018 är slut

Ansökningstiden för Metallstrandens semesterveckor 28.5–1.9. (veckorna 22–35) är slut och semesterveckorna lottades ut i april vecka 17 mellan alla dem som lämnat in en ansökan. Resultatet av lottdragningen har meddelats skriftligen åt dem som fått en semestervecka. Med meddelandet skickas räkningen som ska betalas senast på förfallodagen.

Bokningar utanför säsongen

Också utanför sommarsäsongen är det möjligt att semestra, bada bastu eller till exempel ordna fackavdelningsmöten, utbildningar eller fester vid Metallstranden. På sommaren kan man också tälta på området. Prissättningen utanför högsäsongen avviker från sommarsäsongen.

Mer information och bokningar efter sommarveckorna: Ari Kolehmainen [email protected], tel. 020 774 1303.