Metallstranden

Semester i Metallstranden i Lovisa

Metallstranden är ett rekreationsområde för Industrifackets medlemmar och deras familjer. Området ligger mitt på naturen på Tavistholmen i Valkom i Lovisa omringad av en lugnande havsmiljö.

Metallstranden erbjuder fem inkvarteringsbostäder på 20 kvm. Varje bostad har fyra bäddar och två extrabäddar. En del av sängarna ligger på loftet. Husdjur är tillåtna i två av lägenheterna.

Områdets parkeringsplats ligger lite under en kilometer från inkvarteringen. Det finns hjälpmedel för att transportera varor och vid behov erbjuds hjälp för transporten. Adressen till parkeringsplatsen är Långängsvägen 18 A, Valkom (Lovisa).

Utrustningen i bostäderna

Bostäderna har madrasser, kuddar och täcken för sex personer. Lakan och handdukar måste gästerna ta med sig. Det finns bland annat en kaffebryggare, ett kylskåp och servis för sex personer i rummen.

I strandens centralbyggnad finns ett kök för matlagning, toaletter, duschar och andra socialutrymmen. Området erbjuder också trådlöst Internet, en gemensam bastu, utegrill, roddbåt och flytvästar.

En del av utrymmen och utrustningen delas med andra.

Den fem dygn långa semesterveckan börjar på måndag klockan 12 och slutar på lördag klockan 12. Priset för veckan är 140 euro, vilket inkluderar inkvarteringen och bastu, samt användningen av andra gemensamma utrymmen och utrustning. Vänligen notera att semesterbostäderna är avsedda endast för Industrifackets medlemmar och deras familjer.

Metallstrandens semesterveckor för sommaren kan ansökas 18.3–7.4

Den fem dygn långa semesterveckan börjar på måndag klockan 12 och slutar på lördag klockan 12. Undantaget är midsommarveckan 25 då semesterveckan tar slut på söndag klockan 12.

Priset på veckan är 140 euro. Priset innehåller inkvartering, bastu samt användningen av andra gemensamma utrymmen och utrustning. Vänligen notera att semesterbostäderna är avsedda endast för Industrifackets medlemmar och deras familjer.

Ansökning av semesterveckor för sommar 2019

Metallstrandens semesterveckor kan ansökas för 27.5–31.8 (veckor 22–35).

Ansökningarna bör göras mellan 18.3 och 7.4.2019 här.

Semesterveckorna lottas ut bland alla sökande under vecka 15 i april. De som har fått en semestervecka kommer att meddelas skriftligen i april-maj. Med meddelandet skickas fakturan som måste betalas senast på förfallodagen.

Ansök om en semestervecka (ansökningslänken öppnar 18.3.) här.

Ytterligare uppgifter 18.3–7.4.2019

Satu Tahvanainen, tfn. 020 774 1305 eller [email protected]

Ari Kolehmainen, tfn. 020 774 1303 eller [email protected]

Reservationer under lågsäsong

Det är möjligt att semestra, bada bastu, organisera ett möte eller utbildning med fackavdelningen eller fira något även utanför sommarperioden. På sommaren kan man också tälta på området. Lågsäsongspriser skiljer sig från sommarens prissättning.

Ytterligare uppgifter: Ari Kolehmainen, [email protected], tfn. 020 774 1303 och Satu Tahvanainen, [email protected], tfn. 020 774 1305.

Reservationer efter sommarens semesterveckor: Ari Kolehmainen.