Pyhätunturi

Koppla av i Pyhä

Pyhä ligger mitt i Lappland i kommunen Pelkosenniemi, nära städerna Rovaniemi och Kemijärvi. Till Pyhä tar du dig enkelt med flyg, tåg, buss eller egen bil under alla årstider.

Pyhäs skidcenter har något att erbjuda för åkare på alla nivåer. Många anser att Pyhä har Finlands bästa backprofil. För familjens minstingar finns många favoriter, såsom flacka familjebackar, pulkbacken vid Huttutupa, slängkälke och Mini Park. Pyhätunturi är särskilt välkänt för sina möjligheter till offpiståkning. De enkla offpistbackarna ger variation för såväl nybörjare inom offpist som mer erfarna åkare.

Pyhä ligger nära Finlands äldsta nationalpark och erbjuder utmärkta förutsättningar för såväl utfärder som terrängskidåkning. Du kan också uppleva den unika naturen med snöskor eller fatbike. Man kan göra en dagstur till ametistgruvan nära grannfjället Luosto. I närheten finns också huskyer och renar att hälsa på. Den äventyrliga kan överträffa sig själv på isklättringsväggen i Tajukangas. Med utsiktsliften kan fotgängare ta sig upp på fjällets topp för att njuta av den sagolika utsikten eller bekanta sig med Huttu-ukkos unika konststig. Missa inte heller restaurang Tsokkas goda våfflor.

Mer information om Pyhä finns på pyha.fi.

För Industrifackets medlemmar erbjuds följande förmåner vid Pyhätunturi

Ski-Inn inkvarteringsförmån vid Pyhätunturi

•  Inkvartering på Hotell Pyhätunturi 80 €/natt
  • Inkvartering på PyhäSuites och Pyhälinna -20 %

Förmånerna gäller för inkvartering på mer än tre dygn.

Boka per telefon på nummer 08 8600 500 eller per e-post på adressen [email protected] Uppge koden ”teollisuus” när du bokar.

Förmånerna gäller fram till den 1 maj 2021. Förmånen gäller inte under påsken 1–5 april 2021.

Liftkortsförmån på Pyhätunturi

Gäster på Metallikero eller Ski-Inn får en förmån på -20 % på liftkort under hela säsongen 20–21. Förmånen gäller medlemmar i ett resesällskap som bor i samma inkvartering.  Förmånen gäller endast för hela inkvarteringens längd. En förmån för fyra dygns inkvartering gäller endast liftkort för fyra dagar.

Man får förmånen vid biljettförsäljningen genom att visa upp sitt medlemskort och bokningsbekräftelsen för inkvarteringen.