Skaffa en medlem – få ett presentkort!

Industrifacket har för sommaren 2019 startat en medlemsvärvningskampanj som alla medlemmar i facket kan delta i. Var och en kan på sin arbetsplats tala, och hjälpa oorganiserade arbetstagare att organisera sig som medlemmar i Industrifacket.

Under kampanjen 27.5–31.8.2019 belönas alla som värvat en ny betalande medlem med ett presentkort på 20 euro till S-kedjan. Ju fler medlemmar du värvar, desto fler presentkort får du.

Samtidigt startade även fackets riksomfattade mediekampanj, som hörs i radio och syns på nätet och på tv. Följ Fackmannens äventyr och dela videor på sociala medier.

Se mer på liitonmies.fi

Kampanjregler

Kampanjtiden är 27.5–31.8.2019.

I kampanjen kan alla medlemmar i Industrifackets fackavdelningar delta, med undantag för fackets, arbetslöshetskassans och Murikanranta Oy:s personal och styrelserna.

De som värvar medlemmar får för varje ny betalande medlem ett (1 st.) presentkort 20 euro till S-gruppen. Presentkortet accepteras som betalningsmedel på S-gruppens samtliga försäljningsställen.

Studerandemedlemmar betraktas inte som i denna kampanj avsedda nya medlemmar.

Rätten till ett presentkort erhålls när namnet och fackavdelningsnumret för den som värvat en ny medlem anges i punkten ”Medlemsvärvare” på den elektroniska eller fysiska anslutningsblanketten/debiteringsavtalet.

Medlemsvärvaruppgifter som anges på något annat sätt godkänns inte. De kan inte heller anmälas retroaktivt.

Presentkortet skickas till medlemsvärvaren i september 2019. Presentkort som erhållits för medlemsvärv är skattepliktig inkomst för mottagaren. Industrifacket anmäler uppgifter om alla som fått presentkort (namn och totalvärdet på erhållna presentkort) till Skatteförvaltningen och de syns på mottagarens skattedeklaration. Skatteåret är det år då priset erhålls.

Du får information om kampanjen på adressen [email protected]