Jakajat

Jakajien sopimusalalla työskentelee noin 900 lehdenjakajaa. Sanomalehtien jakaminen on yötyötä ja lehdet jaetaan kello 00.00 – 7.00 välillä. Lehdenjakajan työn rankkuus vaihtelee, auringonpaisteisista kesäaamuista talven pakkasiin ja lumituiskuihin. Lopputuloksena, että sanomalehti luetaan aamukahvipöydässä.

Sopimuskumppani on Medialiitto.

Neuvottelutulos

Jakajia koskevissa työehtosopimusneuvotteluissa neuvottelutulokseen päästiin 16.11.2017 ja TEAMin hallitus hyväksyi neuvottelutuloksen 17.11. 2017. 30.11.2017 neuvottelutulos käsiteltiin työnantajia edustavassa Medialiiton hallituksessa ja se tuli hyväksytyksi.

Muutokset työehtosopimukseen ja palkkaratkaisu löytyvät neuvottelutuloksen allekirjoituspöytäkirjasta liitteineen.

Uusi työehtosopimus tulee voimaan 1.2.2018 alkaen. Suurimmat yksittäiset muutokset koskevat ennen 1.2.2018 töissä olevien työntekijöiden mahdollisuutta vaihtaa toinen talvilomaviikko joulurahaksi. Helmikuun alun jälkeen tulevat uudet työntekijät siirtyvät suoraan joulurahan piiriin. Tällä sopimusratkaisulla kiky-tunnit poistuvat vähitellen. Kevään aikana tullaan järjestämään luottamusmiehille alueellisia koulutustilaisuuksia. Ajankohdista ja paikoista tiedotamme myöhemmin. Ammattiosastot voivat myös järjestää yhteiskoulutustilaisuuksia.

Lisätietoja neuvottelutuloksesta neuvottelupäällikkö Toni Laiholta 050 303 9272 ja työehtosihteeri Marja Karmalalta 09 7739 7360.

Lue neuvottelutulos tästä.

Sopimusvastaava

Työehtosopimuksesta vastaava toimitsija on työehtosihteeri Marja Karmala, 09 7739 760 tai 050 303 9282.