TEAMin hallitus hyväksyi kemianalojen neuvottelutulokset

TEAM Teollisuusalojen ammattiliiton hallitus oli tänään koolla Tampereella. Käsittelyssä oli vain yksi asia, kemianteollisuuden kolmen sopimusalan (muovituoteteollisuus ja kemian tuoteteollisuus, kemian perusteollisuus, öljy-, maakaasu- ja petrokemianteollisuus) neuvottelutuloksen käsittely.

Neuvottelutuloksista äänestettiin ja ne hyväksyttiin.

Hallitus käsitteli asiaa jo kertaalleen 17.11. Tuolloin neuvottelutulos hylättiin. Viime viikolla neuvottelutulosta käsiteltiin kemianalojen isossa tes-neuvottelukunnassa. Sen jälkeen neuvottelukunta ja neuvottelijat tapasivat työnantajajärjestö Kemianteollisuus ry:n edustajia. Tapaamisen seurauksena saatiin alkuperäiseen neuvottelutulokseen parannusta.

Koska TEAM Teollisuusalojen ammattiliiton ammattiosastot siirtyivät fuusiosta johtuen Teollisuusliitto ry:n jäseniksi 17.11.2017 alkaen, hallitus totesi, että Teollisuusliitto on ollut siitä päivästä lähtien kyseisen työehtosopimuksen sopijaosapuoli. TEAMin hallitus päätti esittää Teollisuusliitto ry:n hallitukselle kyseisen neuvottelutuloksen hyväksymistä.

Lisätiedot: TEAM Teollisuusalojen ammattiliiton neuvottelupäällikkö Toni Laiho, 050 303 9272