Työelämää kehitetään

Teollisuusliiton työympäristötoiminnassa kehitetään työelämää eri tavoin. Työelämää pyritään kehittämään tukemalla työpaikoilla tehtävää työtä eritavoin. Tuemme työsuojeluvaltuutettuja heidän tehtävissään ja erilaisissa kysymyksissä. Pyrimme osaltamme parantamaan ja kehittämään TES-kirjauksia ja lainsäädäntöä. Osallistumme tutkimustoimintaan monien työelämähankkeiden kautta ja niiden pohjalta levitämme tietoa mahdollisimman laajasti. Työelämän kehittämistä tehdään erilaisissa ryhmissä, sekä Suomessa että kansainvälisesti yhteistyössä toimialojen, muiden liittojen eri alojen asiantuntijoiden sekä viranomaisten kanssa.

Työelämän kehittämme yhteistyössä SAK:n, muiden ammattiliittojen, valtionhallinnon, erityisasiantuntijoiden sekä viranomaisten kanssa, niin Suomessa kuin kansainvälisillä yhteistyöfoorumeilla.

Työympäristöpäivät

Teollisuusliiton työympäristöpäivien aikana työympäristöyksikön toimisijat jalkautuvat työpaikoille keskustelemaan työhön liittyvistä terveys- ja turvallisuusasioista. Lähetämme ennakkoon työpaikoille vierailupyynnön, sekä joitakin alustavia kysymyksiä liittyen työpaikkasi työsuojeluasioihin. Teemme yhteenvedon vastauksista täysin anonyymisti ja toimitamme oman yhteenvedon kyselyyn vastanneille työpaikoille. Voit lukea yhteenvedon tästä.

Mikäli haluat mukaan työympäristöpäivien tapaamiseen, ole yhteydessä aluetoimistoosi ja ilmoita työpaikkasi mukaan. Tarkoituksena on ensisijaisesti käydä alle 50 henkilön yrityksissä. Aluetoimistomme toimitsijat laativat listat alueesi työpaikoista, joihin pyrimme tulemaan vierailulle.

• Tapaamme työpaikkojen luottamustehtävissä olevia henkilöitä, sekä työnantajan edustajia.
  • Tavoitteenamme on tutustua liittomme jäsenten työolosuhteisiin ja tavata jäsenistöämme.
  • Jaamme tietoa ja otamme vastaan palautteita missä voisimme yhdessä kehittyä vielä paremmiksi.

Oletko luottamushenkilö – hae mukaan työnohjaukseen

”Kun saat sanoa ja tulla kuulluksi. Kun saat jakaa ajatuksiasi muiden kanssa. Kun uskallat luottaa ja olla luottamuksen arvoinen. Kun tiedät että sinua ymmärretään. Kun saat aikaa itsellesi.”

Yllä on muutama toteamus työnohjauksen annista luottamushenkilöiltä.

Katso alla olevalta videosta tarkemmin, mitä työnohjauksella tarkoitetaan

Teollisuusliitto tarjoaa nyt luottamushenkilöille työnohjausta noin kymmenen istunnon verran, alkaen marraskuussa ja päättyen kesäkuussa pidettävään, kaikkien käynnistyvien ryhmien yhteiseen Voima-viikonloppuun Hyvinkään Sveitsissä.

Osallistuminen työnohjaukseen sekä Voima-viikonloppuun on maksutonta ja liitto korvaa kohtuulliset matkakustannukset. Työnohjaukset järjestetään arki-iltaisin kaupunkien keskeisissä tiloissa, joihin on helppo tulla.

Voi paremmin ja löydä luottamustehtävääsi uutta innostusta!

Työnohjausryhmät aloittavat seuraavilla paikkakunnilla:

• Helsinki,
  • Oulu,
  • Tampere,
  • Turku,
  • Kuopio,
  • Jyväskylä sekä
  • etäryhmä.

Valitse ilmoittautuessasi, minkä paikkakunnan ryhmään haluat osallistua.

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 27.10. tästä linkistä

Lisätietoja antaa Tanja Mettovaara 050 303 9280. Soita, jos vähänkin mietityttää olisiko työnohjaus sinun juttusi!