Teollisuusliiton stipendi

Mistä stipendissä on kyse?

Teollisuusliitto tukee liiton opiskelijajäseniä kaksi kertaa vuodessa järjestettävän stipendihaun perusteella. 500 euron stipendejä myönnetään enintään 120 kappaletta vuodessa. Stipendin tarkoitus on tukea aktiivisia nuoria opiskelun aikana.

Kuka voi saada stipendin?

Stipendin saaja voi olla ammattiin valmistuva tai opintojaan jatkava opiskelija, ainoa edellytys on liiton opiskelijajäsenyys. Stipendejä myönnettäessä huomioidaan Teollisuusliiton alueet ja sektorit sekä ammatillisen järjestäytymisen edistäminen nuorten keskuudessa, aktiivisuus oman alan ammatillisen arvostuksen nostamiseksi sekä esimerkillinen toiminta yhteishengen parantamiseksi ja ylläpitämiseksi.

Miten stipendiä voi hakea?

Stipendihakemus täytetään sähköisellä lomakkeella, joka löytyy osoitteesta www.lyyti.in/teollisuusliitonstipendi.  Stipendiä voi hakea itse tai opiskelijajäsenet voivat esittää sitä toisilleen. Stipendiesityksiä voivat tehdä myös Teollisuusliiton luottamushenkilöt, ammattiosastot, liiton henkilökunta ja oppilaitosten henkilökunta.

Ensimmäisen hakukierroksen hakuaika päättyy 1.11.2019.

Miten stipendin saajat valitaan ja miten stipendi maksetaan?

Stipendien jaosta päättää Teollisuusliiton järjestötoiminnasta vastaava varapuheenjohtaja stipenditoimikunnan esityksen perusteella ja stipendi maksetaan suoraan saajan tilille.

Lisätietoa Teollisuusliiton stipendistä saa sähköpostilla osoitteesta [email protected]