Miksi kannattaa liittyä ammattiliittoon?

Jos Teollisuusliiton jäsenyys kiinnostaa tai olet jo liittynyt jäseneksi, olet oikeassa paikassa! Teollisuusliiton nuoria jäseniä ovat kaikki alle 36-vuotiaat liiton jäsenet.

Teollisuusliitto tarjoaa jäsenilleen tukea ja apua työpaikalla. Liittymällä liittoon olet mukana vaikuttamassa yhteisiin asioihin, rakentamassa hyvää työelämää ja parantamassa oikeuksiasi työntekijänä. Sen lisäksi saat töissä käytännön neuvoja työpaikkasi luottamusmieheltä ja liiton asiantuntijoilta. Jos työsuhteessasi ilmenee erimielisyys, jota ei saada ratkaistua neuvottelemalla, olet oikeutettu liiton oikeusapuun.

Liitto järjestää myös erilaisia koulutuksia ja tapahtumia. Nuorille on tarjolla omat tapahtumansa ja koulutuksensa, joihin pääset tutustumaan täällä.

Liiton jäsenenä sinulla on oikeus ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan. Sen lisäksi sinulle kuuluu muun muassa seuraavia etuja: matkavakuutus, vapaa-ajan tapaturmavakuutus, polttoainealennukset sekä alennuksia lomakohteista. Löydät kaikki jäsenedut täältä!

Mitä useampia jäseniä on liitossa mukana, sinä vahvempi toimija liitto on!

Liity jäseneksi jo tänään!

Jäseneksi jo opiskelijana?

Teollisuusliiton jäseneksi kannattaa liittyä jo opiskeluvaiheessa! Voit liittyä opiskelijajäseneksi, jos opiskelet ammatillisessa oppilaitoksessa tai ammatillisessa kurssikeskuksessa Teollisuusliiton järjestämis- ja sopimusaloilla. Liiton jäsenyys on maksuton opiskelujesi ajan.

Opiskelijajäsenenä nautit samoista jäseneduista kuin muutkin jäsenet. Käytössäsi on lisäksi työelämään siirtymistä helpottavat palvelut, kuten Duunivalmennus ja Teollisuusliiton Työtori. Ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan olet oikeutettu sitten, kun olet työelämässä ja maksat jäsenmaksua.

Liity opiskelijajäseneksi jo tänään!