Ay-koulu

Ay-koulu on useamman eriaiheisen kurssin kokonaisuus. Ammattiosasto voi järjestää ay-koulun joko itse tai yhdessä muiden lähellä sijaitsevien ammattiosastojen kanssa.

Yhden kurssiaiheen tuntimäärä voi olla kolme tai kuusi opetustuntia. Liitto tukee ay-koulujen toteuttamista peruskurssituella. Ay-kouluun voi suunnitella päätöstilaisuuden, ja jos siihen liittyy koulutusta, myös sitä voidaan tukea taloudellisesti.

Ay-koulu hyvin suunniteltuna sitouttaa osallistumaan suunniteltuihin koulutuskokonaisuuksiin. Kurssitukihakemuksen liitteenä toimitetaan suunniteltu ohjelma koulutuskokonaisuudesta liittoon.

Ay-koulun kurssitukihakemus löytyy tästä.

Ay-koulupankki

Osastoilla on mahdollisuus säästää varoja ay-koulun viimeiseen osioon esimerkiksi järjestämällä ensimmäisten tilaisuuksien tarjoilu halvemmalla. Tällöin säästyneet varat voidaan käyttää päätöstilaisuuteen. Sitä, mihin ammattiosastot säästyneet varansa käyttävät, ei rajata, vaan osasto tai osastot yhdessä suunnittelevat ja toteuttavat itse päätöstilaisuutensa.