#kelpaankominä – Teollisuusliitto mukana SuomiAreenassa heinäkuussa

Teollisuusliitto osallistuu 16.–20.7.2018 Porissa järjestettävään SuomiAreena-tapahtumaan yhteistyössä Metropolia Ammattikorkeakoulun ja SuoraTyö Oy:n kanssa.

Teollisuusliitto, Metropolia ja SuoraTyö järjestävät torstaina 19.7. keskustelutilaisuuden Kelpaanko minä – tarvitaanko työelämässä Tinderiä? Paikka on BePOP-lava, Yrjönkatu 22.

Keskustelun aiheena on työn työnhaun, rekrytoinnin ja osaamisen haasteet työn murroksessa. Paneelissa pohditaan muun muassa, kuinka työntekijät ja työnantajat kohtaisivat paremmin, miten digitalisaatio muuttaa työnhakua, millainen työ kelpaa ja millaista osaamista tarvitaan nyt ja jatkossa.

Teollisuusliittoa keskustelussa edustaa liiton puheenjohtaja Riku Aalto, Metropoliaa toimitusjohtaja-rehtori Riitta Konkola ja SuoraTyö Oy:tä toimitusjohtaja Jani Laatikainen. Keskustelun juontaa MTV Uutisten uutisankkuri Ripsa Koskinen-Papunen.

Keskustelua varten on tuotettu myös kolme videota. Yhdellä videoista esiintyy Teollisuusliiton jäsen Tuula Karivesi, joka kertoo kokemuksiaan työnhausta.

Liitto on paikalla kansalaistorilla koko SuomiAreena-tapahtuman ajan, 16.–20.7. Tule liiton ständille juttelemaan ja pyöräyttämään työelämän onnenpyörää.

Teollisuusliittolaisten oma jäsentilaisuus järjestetään torstaina 19.7. kello 18–20 Viikkarin Valkamassa, Juhana Herttuan katu 17. Tarjolla on ruokaa, juomaa ja musiikkia. Ilmoittaudu tilaisuuteen 11.7. mennessä.

Seuraa SuomiAreenan tapahtumia liiton verkkosivuilla ja some-kanavilla.

Osallistu keskusteluun somessa tunnisteella #kelpaankominä Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa.

Kaikki porilaiset ja Porin suunnalla liikkuvat jäsenet, tervetuloa tilaisuuksiin!

Kerro osallistumisestasi Facebookissa

SuomiAreena on Suomen suurin yhteiskunnallinen keskustelutapahtuma, joka järjestetään vuosittain heinäkuussa Porissa. SuomiAreenalla keskustellaan suomalaisesta yhteiskunnasta rennosti kesäisissä tunnelmissa. Tilaisuudet ovat kaikille kävijöille avoimia ja ilmaisia. Viikkoon mahtuu paljon muutakin kuin pelkkää keskustelua: musiikkia, urheilua, liikuntaa, näytelmiä. Vuonna 2017 SuomiAreenalla järjestettiin yli 170 tilaisuutta, joihin osallistui 74 000 kävijää.