Työkaari kantaa -hankkeeseen otetaan uusia yrityksiä

Työkaari kantaa on ammattiliittojen ja työnantajaliittojen yhteishanke teknologiateollisuudessa. Sen tavoitteena on parantaa tuottavuutta ja pidentää työuria panostamalla työhyvinvointiin. Hankkeen aikaisemmat tulokset ovat monessa yrityksessä olleet hyviä. Nyt projektissa alkaa uusi vaihe Työkaari kantaa – tuottavaa työhyvinvointia, johon otetaan mukaan uusia yrityksiä.

Olisiko tässä sinunkin työpaikallesi mahdollisuus tehdä asioita uudella tavalla? Henkilöstön edustajien kannattaa viedä viestiä yrityksen johdolle ja ehdottaa hankkeeseen osallistumista. Tavoitteena on etsiä ratkaisuja työhyvinvointiin jatkuvan vuoropuhelun kautta, mikä näkyy yritykselle parempina tuottavuuslukuina. Apua henkilöstölähtöiseen kehittämistyöhön saa hankkeen projektipäälliköltä, liitolta sekä ulkopuolisilta asiantuntijoilta.

– Kynnys on matala ja hankkeen erityiskohderyhmänä ovat pienet ja keskisuuret yritykset, varsinkin sellaiset, jotka eivät aiemmin ole olleet mukana kehittämishankkeissa. Ideana on, että työpaikka osallistuu yhteistoiminnassa. Olennaista on siis se, että sekä työnantaja että henkilöstö haluavat lähteä mukaan, sanoo Teollisuusliiton työympäristöpäällikkö Juha Pesola.

Yritysten ilmoittautumiset harkitaan tapauskohtaisesti. Osallistuminen on yrityksille maksutonta, sillä Työkaari kantaa saa tukea EU:n alaiselta Euroopan sosiaalirahastolta. Haku hankkeeseen on käynnistynyt, ja ohjeet siihen ovat hankkeen nettisivuilla.

Työkaari kantaa -hankkeen sivut