Luottamushenkilöillä mahdollisuus osallistua kuntoutuskurssille

Teollisuusliitto tarjoaa yhteistyössä Kylpylähotelli Kunnonpaikan kanssa luottamushenkilöille mahdollisuuden osallistua Kiila-kuntoutukseen.

Kuntoutukseen voivat osallistua pääluottamusmiehet, varapääluottamusmiehet, osaston luottamusmiehet ja osaston varaluottamusmiehet sekä työsuojeluvaltuutetut, 1. ja 2. työsuojeluvaravaltuutetut ja työsuojeluasiamiehet.

Kuntoutus on tarkoitettu työssä jaksamisen tueksi ja työkyvyn edistämiseksi.

Luottamushenkilöt saavat kuntoutuksessa tukea ja ohjausta hyvinvoinnin edistämiseksi ja työkyvyn tueksi. Kiila-kuntoutus on yhdistelmä yksilöllistä ja ryhmämuotoista kuntoutusta. Kurssi koostuu kolmesta ryhmämuotoisesta jaksosta sekä yksilöllisistä osuuksista.

Kuntoutuksessa haetaan erityisesti keinoja työssä jaksamisen tukemiseksi ja sen toteutukseen sisältyy yhteistyö työterveyshuollon ja työnantajan kanssa.

Kuntoutuskurssi on osallistujille täysin maksuton. Kurssin kustantaa Kela ja sen ajalta voi hakea Kelasta kuntoutusrahaa. Kelalta voi hakea korvausta myös kuntoutukseen liittyvistä matkakuluista.

Tarkemmat ohjeet kuntoutuksesta löydät tästä.

Lisätietoja kuntoutuksesta antavat Teollisuusliiton työympäristöyksikössä

Juha Sutinen