SAK:n Duunari-stipendi nuorelle levyseppähitsaajalle ja amis-aktiiville

SAK on palkinnut 18-vuotiaan Teollisuusliiton aktiivin, levyseppähitsaaja Valtteri Kankariston Duunari-stipendillä.

Raisiolainen Kankaristo on nuoresta iästään huolimatta ehtinyt olla monessa mukana, eikä hän pelkää ottaa vastaan uusia haasteita.

– Valtteri loistaa ammatillisen järjestäytymisen edistämisessä nuorten keskuudessa, Duunari-stipendiaatin valintaperusteluissa kiitetään.

Valtteri Kankaristo työskentelee levyseppähitsaajana Carrus Delta Oy:ssä. Hän on ammattiosaston hallituksen jäsen ja aktiivisesti mukana Teollisuusliiton nuorisotoiminnassa. Kankaristo toimii myös Suomen Ammattiin Opiskelevien Liiton SAKKIn liittohallituksen jäsenenä.

Kankaristo oli yksi Taistelu amis-opetuksesta -kampanjan alullepanijoista opiskellessaan Turun ammatti-instituutissa. Kampanjan kuluessa nuoret keräsivät yli 9 000 allekirjoitusta adressiin laadukkaamman ja tasa-arvoisemman ammatillisen koulutuksen puolesta.

Duunari-stipendi myönnetään yhteiskunnassa aktiivisesti toimivalle duunarihenkeä osoittavalle nuorelle. Stipendillä SAK haluaa nostaa ammatillisen osaamisen arvostusta.

Stipendi luovutettiin Valtteri Kankaristolle torstaina SAK:n edustajiston kokouksessa Helsingissä. Duunari-stipendi jaettiin nyt kolmannentoista kerran. Viime vuonna stipendin sai ravintolakokki ja pääluottamusmies Niina Ruutinen.