Apua ammattiosaston pyörittämiseen

Murikan yhdistystaitokursseilta saa apua eri tehtävien hoitoon ammattiosastossa. Työelämä- ja yhdistystaitokurssit ovat opintovapaalain piirissä ja siten kaikille työmarkkinoiden käytettävissä oleville jäsenille avoimia.

Koulutus täysihoitoineen on jäsenille maksutonta. Liitto maksaa kursseille valituille opiskelijoille kurssipäivärahan 39,98 euroa päivältä ja kurssistipendin 36 euroa päivältä. Niiden tarkoitus on korvata ansionmenetystä. Etuus on verotonta tuloa. Matkakulut korvataan edullisimman matkustustavan mukaan.

Myös työttömänä voit osallistua työelämä- ja yhdistystaitokursseille. Tarkista kuitenkin oikeutesi työttömyysetuuteen ennen kurssia TE-toimistosta ja kerro, että olet kutsuttavissa työhön kurssin aikana. Jos sinulla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen kurssin ajalta, liitto voi maksaa kurssitukea. Työttömyysetuuteen liittyvissä kysymyksissä kannattaa ottaa yhteyttä Teollisuuden työttömyyskassaan, puh. 020 690 455 (ma–pe kello 8.30–15).

Kursseille haetaan kurssihakemuslomakkeella, joka löytyy liiton verkkosivuilta. Lähetä kurssihakemus sähköpostilla tai postitse koulutusyksikköön.

Työnantaja myöntää opintovapaan kurssihakemuslomakkeella. Kurssikutsu lähetetään valituille opiskelijoille sähköpostilla.

Ammattiosaston toiminta kehittyy osaamisen myötä – tervetuloa mukaan!

Kevään kursseja ammattiosaston tarpeisiin Murikka-opistolla:

• 20.–22.2. Taseri-kirjanpidonkurssi
  • 6.–8.3. Ammattiosaston toiminnan ja talouden suunnittelu