Merikiinteistölle uusi julkisivu

Hakaniemen Merikiinteistö Oy saa uuden ulkoasun. Rakennus tunnetaan edelleen myös Metallitalona. Julkisivuremontti Siltasaarenkadun sivustalle on tarkoitus tehdä kesän loppuun mennessä, sen jälkeen valmistuu Hakaniemen torin puoli. Tiililaatoitus vaihdetaan, mikä virkistää talon yleisilmettä.

Kovin suurta muutosta ei torikahvittelijoiden silmin ole odotettavissa, lähinnä talo näyttää remontin jälkeen hieman vaaleammalta ja puhtaammalta.

– Tiiliä vaihdetaan vähän kapeammiksi ja pidemmiksi, mutta ero nykyiseen verrattuna on pieni. Vanhoilla tiilillä oli jo niin paljon ikää, että ne alkoivat olla turvallisuusriski, sanoo Teollisuusliiton kiinteistövastaava Sari Hannula.

Merikiinteistön toimitusjohtaja Reijo Kuusela kertoo, että seinärakenteita muutetaan nykyajan vaatimustason mukaisiksi.

– Energiatehokkuus paranee, kun lämpöeristeitä lisätään. Sinne tulee hengittävä rakenne, selvittää Kuusela.

John Stenbergin rannan puolella julkisivuremontti toteutetaan syksyn aikana, sitten remontoidaan vielä kiinteistön sisäpiha.

Hakaniemen Merikiinteistö valmistui vuonna 1965 Metallityöväen Liiton rakennuttamana. Kansan suussa se sai nimen Metallitalo. Nykyisin kiinteistössä on Teollisuusliiton ja Teollisuuden työttömyyskassan toimistojen lisäksi muitten ammattiliittojen toimistoja, ravintolatoimintaa ja palveluyrityksiä.