Kyselyautomaatti soittaa 5 000 Teollisuusliiton jäsenelle

Teollisuusliiton ensimmäinen automatisoitu puhelinkysely pärähtää käyntiin keskiviikkona 27.3.2019 kello 17. Tuolloin kyselyautomaatti aloittaa urakkansa, jonka aikana noin 5 000 jäsentä saa puhelinsoiton. Automaatti kysyy muun muassa, aikooko vastaaja äänestää tulevissa eduskuntavaaleissa, ja mitä mieltä hän on työelämäteemoista.

Kyselyautomaatti soittaa numerosta +358942720873. Vastaaminen tapahtuu puhelimen numeronäppäimillä. Kyselyyn vastaaminen kestää noin kolme minuuttia.

Jos ensimmäiseen puheluun ei vastata, automaatti yrittää vielä kerran seuraavana päivänä. Kyselyautomaatille voi myös soittaa takaisin. Automaatti ottaa vastaan puheluita viikon ajan eli 3.4.2019 asti.

Numerotiedot on poimittu Teollisuusliiton jäsenrekisteristä. Kyselyn vastaukset ovat anonyymeja, eikä vastauksia voi yhdistää yksittäisiin henkilöihin.

Tällä kertaa puhelinkysely toteutetaan vain suomeksi. Kyselyssä käytetään On-Time Research Solutions Oy:n tekniikkaa.