Teollisuusliitto juhlii stipendejä jakaen

Teollisuusliitto tukee liiton opiskelijajäseniä vuosittain jaettavalla 500 euron stipendillä. Stipendejä myönnetään enintään 120 kappaletta vuodessa. Stipendin tarkoitus on tukea aktiivisia nuoria heidän opiskelunsa aikana sekä vahvistaa opiskelijajäsenten kiinnittymistä Teollisuusliittoon ja sen nuorisotoimintaan.

Teollisuusliiton valtuusto kokoontui ylimääräiseen kokoukseen tiistaina 4.6. Juhlakokouksen syynä oli se, että Metalliliiton perustamisesta tulee tänä vuonna kuluneeksi 120 vuotta. Valtuusto päätti stipendien lisäksi myös, että liitto tarjoaa ammattiosastoille suunnattuja erityisiä viikonloppukursseja ensi vuonna.

Teollisuusliiton juhlaseminaarissa julkistettiin tänään Metalliliiton historiateossarjan viides osa. Dosentti Eino Ketolan kirjoittama historiikki kattaa poikkeuksellisen mielenkiintoisen jakson Metalliliiton ja koko suomalaisen yhteiskunnan historiaa eli vuodet 1984–2000.

Kustannusosakeyhtiö Otava toteaa kirjan esittelyssä, että dosentti Eino Ketolan teos avaa magneettikuvan kaltaisen näkymän ammattiliiton sisäiseen maailmaan, päätöksenteon taustoihin ja henkilösuhteisiin.

Kirjan voi tilata maksutta materiaalitilauslomakkeella kohdasta Maksuton aineisto.

Puheenjohtaja Riku Aalto, puh. 0400 711 072
Dosentti Eino Ketola, puh. 050 550 2808