Apua tiedonhakuun ja tukea ongelmanratkaisuun Murikan kursseilta

Mikäli toimit työpaikkasi luottamustehtävässä, luottamusmiehenä tai työsuojeluvaltuutettuna, sinulla on oikeus, ja myös velvollisuus, osallistua liiton tarjoamille kursseille. Ne auttavat sinua luottamustehtävien hoidossa monella tapaa.

Luottamushenkilöiltä saatujen kurssipalautteiden perusteella koulutuksen edut ovat ilmeiset: Osallistujat kertovat muun muassa saaneensa apua tiedonhakuun ja tukea ongelmanratkaisuun sekä neuvottelutilanteisiin. Tutuiksi ovat tulleet myös lainsäädäntö ja työelämän säännöt.

Oman jaksamisen kannalta osallistujat pitävät tärkeänä sitä, että kursseilla opitaan tunnistamaan stressiä ja keinoja sen hallintaan. Myös uudet tutut ja vertaistuki saavat kiitosta.

Opinpolku ohjaa

Liikkeelle kannattaa lähteä peruskurssista. Jos olet sen jo käynyt, on ehdottoman tärkeää osallistua sen jälkeen jatkokurssille, sillä ne yhdessä antavat peruskoulutuksen tehtävääsi.

Perus- ja jatkokurssin jälkeen kannattaa tutustua vielä täydennyskursseihin. Osa niistä on neuvoteltu työnantajan tuen piiriin, jolloin sinun on helpompi perustella kursseille osallistumista.

Suuntaa tänä syksynä Murikka-opistoon, lähde mielenkiintoisille kursseille oppimaan uutta ja tapaamaan muita teollisuusliittolaisia luottamushenkilöitä.

Löydät kaikki syksyn kurssit kootusti liiton opinto-oppaasta.

Poimintoja syksyn kursseista

30.9.–4.10. Luottamusmiesten peruskurssi
21.–23.10. Yritystalous
23.–24.10. Avaimia luottamushenkilöiden jaksamiseen
28.10.–1.11. Autoalan luottamusmiesten jatkokurssi
30.10.-1.11. Hankalat vuorovaikutustilanteet edunvalvontatyössä
7.–11.10. Työsuojelun peruskurssi
30.9.–4.10. Työsuojelun jatkokurssi 1. osa (2. osa 28.10.–1.11.)
7.–11.10. Työsuojelun jatkokurssi 1. osa (2. osa 4.–8.11.) Hakaniemi
23.–25.9. Työsuojelun täydennyskurssi – riskien arviointi