Kurssille voi lähteä kuka tahansa

Kaipaatko päivitystä tekstinkäsittelytaitoihin, kertausta kokoustekniikkaan, uusia ideoita ammattiosaston toimintaan tai vinkkiä viestintään? Lähde kurssille Murikkaan!

Opintovapaalaki tarjoaa kaikille mahdollisuuden saada työstä vapaata ja osallistua liiton tarjoamaan koulutukseen. Teollisuusliittolaisten omassa Murikka-opistossa on tarjolla laaja valikoima työelämä- ja yhdistystaitokursseja, joilla opiskellaan muun muassa viestintä-, vuorovaikutus- tai neuvottelutaitoja tai kieliä.

Katso koko kurssitarjonta ja hakuohjeet liiton opinto-oppaasta.

Kurssit, majoitus ja ateriat ovat maksuttomia ja matkat korvataan. Lisäksi liitto korvaa kurssin aikana syntyvää ansionmenetystä apurahoin. Tuki koostuu kurssipäivärahasta, joka on 39,98 euroa/päivä ja kurssistipendistä, joka on 36 euroa/päivä. Kurssituki on veroton ja sitä maksetaan niille opiskelijoille, joille syntyy ansionmenetystä.

Myös työttömänä voit osallistua työelämä- ja yhdistystaitokursseille. Tarkista kuitenkin oikeutesi työttömyysetuuteen ennen kurssia TE-toimistosta ja kerro, että olet kutsuttavissa työhön kurssin aikana. Jos sinulla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen kurssin ajalta, liitto voi maksaa kurssitukea. Työttömyyspäivärahan omavastuuaikana kurssitukea ei voi saada. Työttömyysetuuteen liittyvissä kysymyksissä kannattaa ottaa yhteyttä Teollisuuden työttömyyskassaan, puh. 020 690 455 (ma–pe kello 8.30–15).

Poimintoja syksyn kurssitarjonnasta

25.–27.9. Kehittyvä ammattiosasto 1. osa (2. osa 2.–3.12.)
30.9.–4.10. Ajatukset tekstiksi – kirjoittamisen peruskurssi
5.–6.10. Some-kurssi