Teollisuusliiton 2. varapuheenjohtaja Heli Puura siirtyy SAK:n palvelukseen

SAK:n työehdot-osaston johtajaksi on nimitetty oikeustieteen kandidaatti Heli Puura. Hän siirtyy tehtävään Teollisuusliiton 2. varapuheenjohtajan paikalta.
Puuralla on pitkä kokemus palkansaajaliikkeen edunvalvonnasta eri tehtävissä. Hän on ollut aiemmin sekä SAK:n että toimihenkilökeskusjärjestö STTK:n palveluksessa. SAK:laisen Team-liiton puheenjohtajana Puura toimi vuosina 2015–2017. Vuoden 2018 alusta hän on toiminut Teollisuusliiton 2. varapuheenjohtajana.

SAK:n hallituksen jäsen Puura on ollut vuodesta 2015.
Heli Puuralla on kokemusta myös kansainvälisestä edunvalvonnasta niin Euroopan tasolla kuin globaalisti muun muassa YK:n työjärjestön ILO:n ja teollisuusalojen kansainvälisen federaation kautta.

Työehdot-osasto vastaa SAK:ssa työlainsäädäntöön ja työehtoihin liittyvästä vaikuttamisesta ja valmistelusta sekä SAK:n kansainvälisestä vaikuttamisesta.

– Vaikka työmarkkinakeskusjärjestöjen rooli on murroksessa, se on edelleen keskeinen työlainsäädännön valmistelussa. Kolmikantaisesta lainvalmistelusta kannattaa pitää kiinni, sillä se antaa hyvän pohjan lainsäädännön tasapainoiseen kehittämiseen, Puura sanoo.

– On innostavaa tulla töihin SAK:hon. Järjestö on vahva palkansaajien edunvalvoja, jossa on paljon huippuluokan asiantuntijuutta.