Kursseja uusille työsuojeluvaltuutetuille

Alkuvuoden 2020 aikana järjestetään vastavalituille työsuojeluvaltuutetuille suunnattuja starttikursseja. Kursseja järjestetään kuudella eri alueella.

Päivän aikana tutustutaan muun muassa työsuojeluyhteistyöhön, valtuutetun ja varavaltuutetun tehtäviin sekä työpaikan ja liiton työsuojeluorganisaatioon. Samalla tutustutaan muihin oman alueen työsuojelutoimijoihin. Oman alueesi kurssin löydät tästä.

Jatkoksi starttikurssille järjestetään kevään aikana useita Työsuojelun peruskursseja. Viisipäiväinen kurssi antaa välttämättömät perustiedot työsuojelutehtävissä toimiville. Kurssilla opetellaan työsuojelun peruskäsitteitä ja perehdytään muun muassa työpaikan työsuojeluyhteistoimintaan sekä henkilöstön vastuisiin, oikeuksiin sekä velvollisuuksiin työsuojeluasioissa.

Kurssi kuuluu työnantajan tuen piiriin, eli sinulle maksetaan palkka kurssin ajalta. Tarkista tarkemman ehdot sopimusalasi koulutussopimuksesta.

Kaikki vaihtoehtoiset kurssiajat ja kurssin tarkempi sisältö löytyvät Murikan sivuilta. Ilmoittaudu vaikka heti!

Katso työsuojelun peruskurssit