Teollisuusliitto on tukenut Sähköliittoa

Teollisuusliitto kiistää jyrkästi Sähköliiton väitteet siitä, ettei se olisi tukenut Sähköliiton tavoitteita neuvotteluissa Teknologiateollisuuden kanssa. Sähköliitto esitti tällaisen väitteen keskiviikkona julkaisemassaan tiedotteessa.

– Teollisuusliitto on sitoutunut täysin siihen, mitä kaksi vuotta sitten yhdessä sovittiin työriitojen sovittelussa Sähköliiton ja Teknologiateollisuuden kanssa. Olemme jopa tukeneet sähköliittolaisten työntekijöiden asemaa huomattavasti enemmän kuin mitä sopimuspaperissa lukee, Teollisuusliiton varapuheenjohtaja Turja Lehtonen sanoo.

Teknologiateollisuus lopetti kaksi vuotta sitten sopimuksensa Sähköliiton kanssa ns. teollisuusliittoperiaatteen mukaisesti. Yhdenkään sähköliittolaisen asema ei tämän johdosta heikentynyt. Näihin työntekijöihin ryhdyttiin soveltamaan Teknologiateollisuuden sopimuksia samoin lisäyksin, jotka sopimuksessa olivat myös Sähköliiton kanssa.

– Meillä on monilla työpaikoilla eri liittoihin järjestäytyneitä työntekijöitä, mutta ei heitä varten ole luotu erillisiä järjestelmiä. Olemme kuitenkin tukeneet mm. sitä, että Sähköliitolla säilyisi jäsenmaksun perintäoikeus näillä työpaikoilla. Olemme koko ajan neuvotteluissa Teknologiateollisuuden kanssa puolustaneet sähköliittolaisten asemaa, joten puheet tuen puutteesta ovat todella outoja, Teollisuusliiton teknologiasektorin johtaja Jyrki Virtanen huomauttaa.

Lisätietoja:

Turja Lehtonen, puh. 0400 535 616