Teollisuusliitto tyytyväinen Posti-sopuun

Teollisuusliitto on tyytyväinen siihen, että Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU on päässyt sopuun työmarkkinaratkaisuistaan. Osana ratkaisuja osapuolet päättivät myös, että Posti Palvelut Oy:n pakettilajittelijoihin sovelletaan jatkossa PAU:n ja Paltan välistä työehtosopimusta.

Olemme tyytyväisiä tähän ratkaisuun, jonka osana sovimme Medialiiton kanssa, että PAU:n ja Paltan välistä työehtosopimusta voi alkaa noudattaa 1.12. lähtien. Samalla myös mitätöityy Medialiiton ja Teollisuusliiton välinen lajitteluliiketoimintoja koskeva työehtosopimuspöytäkirja, jolla lajittelijoiden työehdot turvattiin 31.1.2022 saakka, Teollisuusliiton puheenjohtaja Riku Aalto sanoo.

Teollisuusliitto oli aktiivisesti mukana vaikuttamassa sopimuksen syntyyn. Teollisuusliiton oma jakelijoita koskeva työehtosopimus Medialiiton kanssa on katkolla ensi tammikuussa.

Lisätietoja: puheenjohtaja Riku Aalto, puh. 0400 711 072