Teollisuusliittoon liittyminen, kuka voi liittyä?

Teollisuusliitto ja Teollisuuden työttömyyskassa tarjoavat jäsenilleen tukea, turvaa ja toimeentuloa työelämän käänteissä.

Liittyessäsi Teollisuusliittoon, liityt samalla työttömyyskassan jäseneksi. Jäseneksi voi liittyä liiton järjestämis- ja sopimusaloilla työskentelevä, 15 vuotta täyttänyt työntekijä.

Jäsenpalvelumme on saanut paljon kyselyitä jäseneksi liittymisestä. Tässä lyhyt tiivistelmä, milloin voit liittyä liiton jäseneksi.

Voit liittyä liittoon ja kassaan

• jos työsuhteesi on voimassa ja olet palkkatyössä
  • jos olet saanut esimerkiksi lomautusilmoituksen, mutta lomautus ei ole vielä alkanut
  • jos lomautus on alkanut ja työnantaja maksaa esimerkiksi lomapalkan, pekkasen tai arkipyhäkorvauksen. Palkallisena päivänä voit liittyä jäseneksi.
  • jos lomautus toteutuu lyhennettynä työviikkona tai lyhennettynä työpäivänä. Tällöin voit liittyä työpäivänä jäseneksi.

Et voi valitettavasti liittyä

• jos olet tällä hetkellä kokonaan lomautettuna tai työttömänä
  • jos olet päätoiminen yrittäjä.

Lue lisää ja liity jäseneksi täältä