Teollisuusliiton yt-neuvottelut eivät johda lomautuksiin

Teollisuusliitto on saanut päätökseen henkilöstöään koskevat yhteistoimintaneuvottelut. Neuvottelujen lopputulos on, että ketään henkilöstöön kuuluvaa ei jouduta lomauttamaan.

Liiton ja sen työntekijöiden yksimielisesti hyväksymä neuvottelutulos pitää sisällään muun muassa töiden uudelleen järjestelyjä siten, että työt jakautuvat tasaisemmin henkilökunnan kesken. Myös työaika- ja vuosilomajoustoja otetaan käyttöön.

Teollisuusliitto ilmoitti yt-neuvottelujen käynnistämisestä reilut kaksi viikkoa sitten. Neuvottelujen käynnistäminen johtui koronaepidemian aiheuttamasta poikkeuksellisesta ja vaikeasti ennakoitavasta tilanteesta. Neuvottelujen piirissä oli kaikkiaan 224 liiton palveluksessa olevaa henkilöä.

Teollisuusliitto on mm. perunut kaikki jäsentilaisuutensa kesäkuun loppuun saakka. Samoin liiton Murikka-opiston opetus on keskeytetty. Osalla liiton työntekijöitä työtehtävät ovat vähentyneet huomattavasti tilanteen johdosta. Osalla ne ovat lisääntyneet.

Liitto ilmoitti jo tuolloin, että lomautuksia ei toteuteta, mikäli niille löytyy vaihtoehtoinen ratkaisu.

Lisätietoja:
Puheenjohtaja Riku Aalto, puh. 0400 711 072