Kolmen liiton kassafuusion valmistelu keskeytetään

Kolmen ammattiliiton työttömyyskassojen fuusion valmistelu keskeytyy. Teollisuusliiton työttömyyskassan, Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassan sekä Rakennusalan työttömyyskassan sulautumisesta päätettiin aloittaa valmistelut elokuussa.

Valmistelun edetessä on käynyt ilmi, että osapuolten väliset näkemykset ovat vielä tässä vaiheessa niin kaukana toisistaan, että niiden sovittaminen yhteen ei onnistu kaavaillussa aikataulussa. Näin ollen kolmen kassan fuusiovalmistelut keskeytetään.

Teollisuuden työttömyyskassa ja Rakennusalan työttömyyskassa jatkavat sulautumisvalmisteluja alkuperäisen aikataulun mukaisesti. Näiden kassojen pohjalle syntyvä uusi kassa voi aikataulun mukaan aloittaa toimintansa vuoden 2022 alussa.

Teollisuuden työttömyyskassan johtaja Irene Niskanen, puh. 040 860 1637.

Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassan johtaja Pasi Koskinen, puh. 050 406 3740.

Rakennusalan työttömyyskassan johtaja Jan Peltonen, puh. 050 572 0039.