Riku Aaltoa pyydettiin jatkokaudelle

Teollisuusliiton Sosialidemokraattinen valtuustoryhmä on pyytänyt liiton puheenjohtajaa Riku Aaltoa ehdokkaakseen seuraavissa liittokokousvaaleissa 2023. Aalto, 56, vastasi pyyntöön myöntävästi ryhmän kokouksessa torstaina Vantaalla.

Riku Aalto on vuonna 2017 perustetun Teollisuusliiton ensimmäinen puheenjohtaja. Aiemmin hän toimi reilut kaksi toimikautta Metalliliiton puheenjohtajana. Teollisuusliitto syntyi, kun TEAM Teollisuusalojen ammattiliitto ja Puuliitto fuusioituivat Metalliliittoon.

Metalliliitossa Aalto aloitti vuonna 1995. Ennen puheenjohtajuuttaan hän toimi muun muassa liiton talouspäällikkönä.

Aalto on koulutukseltaan hallintotieteiden maisteri. Ennen opiskelujaan hän ehti 1990-luvulla työskennellä seitsemän vuotta Saab-Valmetin kokoonpano-osastolla.

Riku Aalto on muun muassa IndustriAll Europeanin, Pohjoismaiden Teollisuustyöntekijät IN:nin, työeläkeyhtiö Varman ja SAK:n hallitusten jäsen.

Lisätietoja:

Teollisuusliiton valtuuston puheenjohtaja Jarmo Markkanen, uh. 044 056 7343