Seitsemän uutta yrityskohtaista työehtosopimusta mekaaniseen metsäteollisuuteen

Mekaanisen metsäteollisuuden sopimusalalle on solmittu seitsemän uutta yrityskohtaista työehtosopimusta.

Ne ovat voimassa seuraavissa yrityksissä:
– Kone-Lahtinen Oy, Cartera Oy ja ER-Saha Oy. Sopimuskausi on 1.1.2022–31.12.2024.
– Haapajärven Ha-Sa Oy Iisalmen Sahat Oy, Kestopalkki LPJ Oy ja Jukkatalo Oy. Sopimuskausi on 1.2.2022–31.12.2024.

Työehtosopimukset koskevat kaikissa yrityksissä työntekijöitä ja toimihenkilöitä ja takaavat työrauhan. Sopimukset vastaavat työehdoiltaan mekaanisen metsäteollisuuden aikaisempaa työehtosopimusta ja ovat käynnissä olevalla sopimuskierroksella teollisuuteen muodostuneen palkankorotuslinjan mukaisia.

Työntekijöiden sopimusosapuolena mekaanisessa metsäteollisuudessa toimii Teollisuusliitto, Toimihenkilöiden sopimusosapuolena toimii Ammattiliitto Pro.