Teollisuusliitto tukee valtiojohtoa turvallisuuspoliittisissa ratkaisuissa

Suomen valtiojohto on tasavallan presidentti Sauli Niinistön ja pääministeri Sanna Marinin toimesta ilmoittanut tänään kannattavansa Suomen hakemusta Pohjois-Atlantin puolustusliitto Naton jäseneksi. Näkemyksellä on eduskuntaryhmien vahva tuki. Teollisuusliitto haluaa Suomen suurimpana ammattiliittona osoittaa tukensa maan ulko- ja turvallisuuspoliittiselle johdolle pyrkimyksissä taata maamme ja sen asukkaiden turvallisuus kiristyvässä maailmantilanteessa.

– Teollisuusliitto luottaa siihen, että maan johto on tehnyt ratkaisunsa parhaaseen käytettävissä olevaan tietoon perustuen, liiton puheenjohtaja Riku Aalto toteaa.

Teollisuusliitto näkee suomalaisten yksituumaisuuden Suomen puolustukseen liittyvissä ratkaisuissa Itämeren alueen turvallisuutta vahvistavana ja rauhantilaa ylläpitävänä tekijänä.

Lisätietoja:

Riku Aalto, puh. 0400 711 072