Teollisuusliiton opiskelijastipendiä haettiin jälleen ahkerasti

Teollisuusliitto jakaa opiskelijajäsenilleen kaksi kertaa vuodessa 500 euron arvoisia stipendejä. Kevään hakukierroksella stipendihakemuksia tuli 622 kappaletta.

Teollisuusliiton stipenditoimikunnan jäsen Tuomas Suihkonen on tyytyväinen stipendin tunnettuuden lisääntymiseen oppilaitoksissa. Stipendiä haetaan ahkerasti joka kevät ja syksy. Oppilaitoksista ollaan liittoon yhä useammin yhteyksissä stipendin tiimoilta ja oppilaat sekä opettajat odottavat hakujen käynnistymistä.

– Saimme tälläkin hakukierroksella paljon erinomaisia stipendihakemuksia. Stipendiä hakevien kannattaa panostaa hyvään hakemukseen ja kirjata siihen mahdollisimman paljon tietoja omasta aktiivisuudesta. Jos stipendi ei tällä kertaa osunut kohdalle, syksyllä voi hakea uudestaan, Suihkonen neuvoo.

Stipendi myönnettiin 60 opiskelijalle

Keväällä 2022 stipendi myönnettiin 60 liiton opiskelijajäsenelle.

Stipendien jakamisessa on huomioitu alueellisuus ja sektorikohtaisuus niin, että stipendejä myönnetään liiton eri aloilla ja eri puolella Suomea opiskeleville.

– Jatkamme tulevaisuudessakin vierailuja oppilaitoksissa ja kerromme opiskelijoille myös stipendistä. Sitä voivat hakea kaikki liiton opiskelijajäsenet.

Suihkonen muistuttaa, että stipendillä halutaan kannustaa ja tukea aktiivisia opiskelijoita. Omaa alaa on myös tärkeä arvostaa.

– Muistakaa olla ylpeitä omasta ammatista ja ammattitaidosta. Jo opiskelijana kannattaa ehdottomasti kuulua liittoon. Näin varmistetaan se, että aloille saadaan sovittua hyvät työehtosopimukset. Teollisuusliitto pitää jäsenistään huolta.

Stipendin saajat keväällä 2022

Teollisuusliiton stipendiä voi hakea seuraavan kerran syksyllä 2022.