Kansallinen konserniyhteistoimintakoulutus luottamushenkilöille

Teollisuuden Palkansaajat (TP ry) järjestää kansallista konserniyhteistoimintaa koskevan koulutuksen 17.11. Koulutus on suunnattu luottamusmiehille, työsuojeluvaltuutetuille sekä muille henkilöstön edustajille, jotka työskentelevät konserneissa, joissa on vähintään 500 työntekijää.

Koulutuspaikka on Hotelli Presidentti, Eteläinen Rautatiekatu 4, Helsinki. Koulutus alkaa kello 8.30 aamupalalla ja päättyy kello 16.30.

Tilaisuudessa esitellään kansallisen konserniyhteistoiminnan perusteet ja kuullaan yhteistoiminta-asiamiehen roolista konserniyhteistoiminnassa. Lisäksi kuullaan käytännön yhteistoiminnasta kahdessa erilaisessa suomalaisessa konsernissa. Loppupäivän ajan keskitytään oppimaan, mitä konserniedustajan tulee tietää konsernin taloudesta, ja mitkä ovat tärkeimmät talouden tunnusluvut.

Paikkoja on 50 ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä, joten ilmoittauduthan mahdollisimman nopeasti. Koulutuksen ohjelman löydät täältä.

Vaikka et osallistuisikaan koulutukseen, mutta työskentelet konsernissa, jossa on vähintään 500 työntekijää, vastaathan lyhyeen kyselyyn koskien kansallista konserniyhteistoimintaa. Pääset vastaamaan tästä.

Ilmoittaudu koulutukseen 19.10.2022 mennessä tästä.

Huomioitavaa: Koulutus on yksipäiväinen, mutta jos tarvitset majoituksen esim. matkojen vuoksi, ilmoita siitä ilmoittautumislomakkeessa. Koulutukseen mukaan pääseville lähetetään vahvistusviesti noin kahta viikkoa ennen koulutusta.

TP ry maksaa koulutuksen ja ruokailut, mutta tarkoituksena on, että työnantaja korvaa matkat, majoituksen ja mahdolliset päivärahat. Yhden hengen huone Hotelli Presidentissä maksaa 129,00 euroa. Korvauksista tulee sopia työnantajan kanssa jo ennen koulutukseen ilmoittautumista. Mikäli työnantaja ei maksa sinulle edellä mainittuja korvauksia tai osaa niistä tai sinulla on muuta kysyttävää koulutuksesta, otathan yhteyttä Katariina Stooriin, [email protected]. Ilmoittautumista koskevat tiedustelut: Ninni Kare, IL ry, [email protected]

Kansallinen konserniyhteistoiminta tarkoittaa työnantajan velvoitetta tiedottaa henkilöstölle suomalaisen yritysryhmän toiminnasta ja kuulla henkilöstöä, kun yritysryhmässä tehdään työntekijöiden asemaan ja työllisyyteen vaikuttavia ratkaisuja. Kansallinen konserniyhteistoiminta voidaan järjestää joko sopimalla tai lain toissijaisten säännösten mukaisesti. Lakia sovelletaan sellaisiin yritysryhmiin, joissa on vähintään 500 työntekijää ja sellaiseen yritysryhmään kuuluvaan yritykseen, joissa on vähintään 20 työntekijää.