Teollisuusliiton ja Lentopalloliiton menestyksekäs yhteistyö jatkuu

Teollisuusliitto ja Lentopalloliitto jatkavat vuonna 2020 alkanutta yhteistyötä uudella kaksivuotisella sopimuksella, joka kestää kevääseen 2024 saakka.

Yhteistyön aikana Teollisuusliitto on mukana tukemassa Lentopalloliiton toimintaa ympäri Suomen ja saa näkyvyyttä Mestaruusliigassa, Suomen Cupissa, Power Cupissa sekä lentopallon maajoukkueissa. Teollisuusliitto on näkyvästi mukana myös tapahtumissa ja Lentopalloliiton kanavasisällöissä muun muassa jäsentarinoilla.

Teollisuusliiton jäsenille tarjotaan upea tilaisuus lähteä katsomaan lentopalloa aitiopaikalta: mobiilijäsenkortista löytyvä vapaalippu oikeuttaa yhteen Mestaruusliigan otteluun. Lisäksi yhteistyö kattaa erilaisia lentopallon ja beach volleyn harrastustapahtumia Teollisuusliiton jäsenille eri puolilla Suomea.

Mestaruusliigassa Teollisuusliitto palkitsee jatkossakin miesten ja naisten Kuukauden Tekijän. Kauden aikana palkitaan kaikkiaan seitsemän mies- ja naispelaajaa. Teollisuusliiton jäsenet ovat monipuolisten ammattien harjoittajia ja kokeneita tekijöitä ja yksi Teollisuusliiton päätehtävistä on tukea tekijöitä työpolullaan. Siksi tekijyyden korostaminen myös yhteistyössä Lentopalloliiton kanssa on tärkeää.

Nuoret tulevaisuuden tekijöitä niin työelämässä kuin lentopallossakin

Teollisuusliitto on ollut jo aiemmin rakentamassa poikien maajoukkueen, Murikoiden, menestyksekästä tietä huipulle. Yhteistyö vahvistuu entisestään, kun Teollisuusliitto aloittaa molempien nuorten maajoukkueiden pääyhteistyökumppanina. Tavoitteena on luoda nuorille yhä vahvempi pohja ja tulevaisuus lentopallon huipulle.

– On hienoa jatkaa jo pitkään jatkunutta yhteistyötä Teollisuusliiton kanssa. Teollisuusliitto on ollut tukemassa ja rakentamassa lentopalloilijoiden tietä aina junioreista maajoukkuetähdiksi. On myös hienoa tarjota Teollisuusliiton jäsenille pieni pala suomalaista huippulentopalloa Mestaruusliigan parissa ympäri Suomen, Lentopalloliiton toimitusjohtaja Karri Virtanen sanoo.

– Minusta on hienoa, että voimme olla mukana tukemassa nuorten pelaajien taidon hioutumista lajin huipulle, Teollisuusliiton puheenjohtaja Riku Aalto sanoo. Aalto on iloinen siitä, että Teollisuusliitto on nyt molempien nuorten maajoukkueiden pääyhteistyökumppani.

– Tasapuolisuus on Teollisuusliitolle tärkeä arvo.