Teollisuusliitto hylkäsi valtakunnansovittelijan sovintoehdotuksen teknologiateollisuuden työehtosopimusratkaisuksi

Teollisuusliiton hallitus on yksimielisesti hylännyt valtakunnansovittelijan sovintoehdotuksen teknologiateollisuuden työehtosopimusratkaisuksi. Liiton hallitus katsoo, ettei sovintoehdotuksen taso ja muoto palkankorotusten osalta vastaa riittävällä tavalla asetettuja neuvottelutavoitteita. Teollisuusliiton puheenjohtaja Riku Aallon mukaan päätös sovintoehdotuksen hylkäämisestä syntyi hallituksessa nopeasti.

– Sovintoehdotus ei riittävällä tavalla huomioinut hintojen nousua palkkaratkaisun osalta.

– Jatkamme neuvotteluita ratkaisun löytämiseksi, mutta valitettavasti aika alkaa käydä vähiin. Neuvotteluiden ohella valmistaudumme työnseisausten aloittamiseen. Tuotannon alasajo näyttää nyt välttämättömältä ratkaisun saavuttamiseksi, Aalto sanoo.

Teollisuusliiton työnseisaukset teknologiateollisuudessa ja kemianteollisuudessa alkavat keskiviikkona 1.2.2023.

Kaikki Teollisuusliiton ilmoittamat työtaistelutoimet löytyvät kootusti tästä linkistä.

Lisätietoja:

Riku Aalto