Teollisuusliitto osoittaa tukea PAM:lle ja kaupan alan lakoille

Teollisuusliitto toivoo, että teollisuuden työntekijät välttävät asiointia lakon alaisissa kaupoissa ja marketeissa työnseisauksen aikana, mikäli kauppoja yritetään pitää auki vuokratyöntekijöiden tai esimiesten voimin.

Palvelualojen ammattiliitto PAM on ilmoittanut kaupan alan lakoista. Työtaistelutoimien avulla PAM haluaa vauhdittaa pienituloisen ja naisvaltaisen alan palkkaneuvotteluita. Työnantaja on ryhtynyt paikoin voimakkaisiin toimiin lakon murtamiseksi. Teollisuusliitto tuomitsee työnantajan painostustoimet ja osoittaa tukensa palvelualojen ammattilaisille.

PAM toimii oikeutetusti jäsentensä puolesta vaatimalla palkankorotuksia. Teollisuusliitto toivoo, että liiton jäsenet osoittavat solidaarisuutta pienituloisille kaupan alan työntekijöille ja välttävät asiointia lakon alaisissa kaupoissa ja marketeissa, mikäli työnantaja yrittää pitää niitä auki työnseisauksen aikana. Lakon alaiset kohteet ja aikataulut löytyvät PAM:in verkkosivuilta tämän linkin takaa.