Liittokokousvaalien sähköisen äänestysjärjestelmän tekniset ongelmat korjattu

Teollisuusliiton liittokokousvaalien sähköisessä äänestysjärjestelmässä on ollut liitosta riippumattomia teknisiä ongelmia. Ne ovat hankaloittaneet äänioikeutettujen pienen osan äänestämistä. Teollisuusliitto pahoittelee tapahtunutta.

Tekniset ongelmat on nyt saatu korjattua.

Mikäli äänestäminen ei olisi onnistunut ensimmäisellä kerralla sähköisessä äänestysjärjestelmässä, on äänestäminen sen kautta jälleen mahdollista.

Mikäli äänioikeutetulla on epäilys, että äänestäminen ei ole onnistunut, on asia helppo tarkistaa kirjautumalla äänestysjärjestelmään. Jos järjestelmässä on näkyvissä vihreä merkki ja teksti: ”Olet jo äänestänyt vaalissa.”, on äänestys onnistunut ja annettu ääni on rekisteröitynyt järjestelmään. Mikäli edellä mainittua merkkiä ei ole näkyvissä, päästää järjestelmä äänioikeutetun äänestämään.

Sähköiseen äänestysjärjestelmään pääsevät kirjautumaan vain liittokokousvaaleissa äänioikeutetut Teollisuusliiton jäsenet. Liittokokousvaaleissa äänioikeutettuja ovat työmarkkinoiden käytettävissä olevat Teollisuusliiton jäsenet, jotka ovat liittyneet liittoon viimeistään 10.12.2022.