Riku Aalto: Perussuomalaiset huijasivat liittoja kiky-maksuissa

Teollisuusliiton puheenjohtaja Riku Aalto pitää Perussuomalaisten takinkääntöä kiky-maksuihin liittyen vaalipetoksena. Liitto on osana SAK:n liittojen yhteiskampanjaa kertonut Perussuomalaisten seisovan Teollisuusliiton kärkitavoitteen – kiky-maksujen siirron – takana.

– Ei puolue voi vaihtaa kantaansa kahden miljardin euron vaalilupaukseen palkansaajille sen jälkeen, kun puolet palkansaajien äänistä on annettu. Tässä on käynyt nyt niin, että ensin on kerätty palkansaajien äänet ja sen jälkeen on hypätty oikeiston kelkkaan, sanoo Riku Aalto.

Teollisuusliitto on osana SAK:n jäsenille suunnattua äänestysaktivointikampanjaa kertonut Perussuomalaisten kannattavan kilpailukykysopimuksen perumista maksujen palauttamisen kautta.

– Perussuomalaiset eivät voi selittää tätä puoluetoimiston virheeksi. Puolue on tiennyt, mitä se on tehnyt vastauksen antaessaan. Vastauksen avulla se on saanut taakseen satojatuhansia suomalaisia edustavan kansanliikkeen. Sori siitä, ei nyt riitä, Aalto jatkaa.

Riku Aalto korostaa, ettei Perussuomalaisilla ole varsinaista eduskuntavaaliohjelmaa. Järjestöillä kuten ammattiliitoilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin luottaa niihin vastauksiin, joita Perussuomalaiset puolueena antavat.

– Perussuomalaisten omat avaukset ja puolueen vastaukset ajankohtaisista aiheista esitettyihin kysymyksiin muodostavat käytännössä puolueen vaaliohjelman. Tämä on kaiketi ensimmäinen kerta, kun omat vaalilupaukset petetään jo ennen vaali-iltaa.

– Ylen mielipidemittauksesta ja Riikka Purran eilisestä vastauksesta kiky-maksuihin liittyen voi vetää vain yhden johtopäätöksen. Olemme matkalla kohti uutta oikeistohallitusta, Aalto päättää.

Lisätietoja:

Riku Aalto