Teollisuusliitolta uusia poliittisia työtaistelutoimia – ulosmarsseja Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa

Teollisuusliitto jatkaa lyhytkestoisia tunnin ulosmarsseja keskiviikkona 27. syyskuuta 14 työpaikalla Varsinais-Suomen ja Satakunnan vaalipiirien alueilla.

Ulosmarssit ovat Teollisuusliiton vastalause maan hallituksen toimille. Hallitusohjelman työelämäheikennykset kohdistuvat kaikki yhteen ja samaan ryhmään: työntekijöihin. Pelkästään ansiosidonnaisen työttömyysturvan porrastus leikkaa keskimäärin 350 euroa kuukaudessa teollisuuden työntekijöiltä. Lue lisää syistä, miksi poliittisiin työtaistelutoimiin on turvauduttu täältä.

Ulosmarsseihin osallistuvat työpaikat ovat Kongsberg Maritime Finland Oy Rauman telakka, Lehtosen Konepaja Oy, Konepaja Häkkinen Oy Raisio, Meyer Turku Oy, Orion Oyj Salo, Orion Oyj Turku, Pernotrans Oy, Sandvik Mining and Construction Oy Turku, Telakka- ja rakennustyöt Tejara – Meyer Turun telakka, Teleste Oyj, Vahterus Oy Uusikaupunki, Vak Oy Vahto, Valmet Automotive EV Power Oy Uudenkaupungin akkutehdas ja Valmet Automotive EV Power Oy Salon akkutehdas.

Ulosmarssit eivät koske hätätyötä, eivätkä sellaista työtä, joka on välttämätöntä hengen ja terveyden turvaamiseksi. Teollisuusliitto noudattaa ulosmarsseissa neljän päivän ilmoitusaikaa.

Tarkemmat tiedot ulosmarsseihin osallistuvista toimipisteistä.

Teollisuusliitto tiedottaa uusista ulosmarsseista lisää huomenna sunnuntaina 24. syyskuuta.

Lisätietoja: Puheenjohtaja Riku Aalto (haastattelut), puhelin 0400 711 072. Aluetoiminnan päällikkö Merja Rinne (toimien laajuus, kesto, lakkorajat), puhelin 050 306 4437.