Mikko Koikkalainen valittu yhteiskuntasuhteiden asiantuntijaksi Teollisuusliittoon

Yhteiskuntatieteiden maisteri Mikko Koikkalainen, 47, on valittu Teollisuusliittoon yhteiskuntasuhteiden asiantuntijan tehtävään. Koikkalaisella on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta ja päätöksenteosta. Hänellä on monipuolinen kokemus julkiselta sektorilta, järjestökentältä ja politiikasta. Aikaisemmin hän on työskennellyt muun muassa Vasemmistoliiton puoluesihteerinä.

– Odotan innolla pääseväni työskentelemään Teollisuusliiton ja sen jäsenten hyväksi. Olen hyvin iloinen ja tyytyväinen päästessäni tekemään työtä, jossa puolustetaan suomalaista työntekijää. Erityisesti tällaisina aikoina näen sen erityisen merkittävänä ja koenkin Teollisuusliiton roolin juuri nyt äärimmäisen tärkeänä koko suomalaiselle yhteiskunnalle, toteaa Koikkalainen.

– Työntekijöiden edunvalvontaa tehdään nykypäivänä yhtä lailla työmarkkinapöydissä kuin yhteiskunnallisella tasolla. Mikon osaaminen ja verkostot vahvistavat liiton kykyä vastata yhteiskunnallisiin haasteisiin, sanoo Teollisuusliiton yhteiskuntasuhdepäällikkö Timo Nevaranta.

Valinnan teki Teollisuusliiton hallitus kokouksessaan keskiviikkona 25.10.2023. Mikko Koikkalainen aloittaa Teollisuusliitossa yhteiskuntasuhteiden asiantuntijana 1.11.2023.

Lisätietoja:

Timo Nevaranta