Teollisuusliitolta uusia poliittisia työtaistelutoimia – vuorokauden mittaisia lakkoja Kaakkois-Suomessa

Teollisuusliitto jatkaa vuorokauden mittaisia lakkoja 11 toimipaikalla Kaakkois-Suomen vaalipiirin alueella torstaina 16.11.

Lakot ovat vastalause maan hallituksen toimille. Hallitusohjelman työelämäheikennykset kohdistuvat pitkälti kaikki yhteen ja samaan ryhmään: työntekijöihin. Teollisuusliiton toimet ovat osa SAK:n yhteistä Painava syy -kampanjaa, jonka tavoitteena on puolustaa työntekijöitä hallituksen yksipuolisia heikennys- ja leikkausesityksiä vastaan. Lue lisää syistä, miksi poliittisiin työtaistelutoimiin on turvauduttu täältä.

Lakkoihin osallistuvat toimipaikat ovat Ahlstrom Glassfibre – Kotka, Carpenter Engineered Foams – Kouvola, Fin-Terpuu UPM-Kymmene – Kaukaan saha Lappeenranta, Kuomiokoski – Mäntyharju, Kuomiokoski – Ristiina, KWC Nordics Oy – Pieksämäki, Lindström – Luumäki, Metso Outotec Finland – Lappeenranta, Mölnlycke Health Care – Mikkeli, Patria Aviation Oy – Helicopters Utti sekä UPM-Kymmene – Kaukaan saha Lappeenranta.

Lakot eivät koske hätätyötä, eivätkä sellaista työtä, joka on välttämätöntä hengen ja terveyden turvaamiseksi. Teollisuusliitto noudattaa vuorokauden pituisissa lakoissa mahdollisuuksien mukaan vähintään 4 päivän ilmoitusaikaa.

Tarkemmat tiedot lakkoihin osallistuvista toimipisteistä löytyvät täältä.

• Puheenjohtaja Riku Aalto (haastattelut), puhelin 0400 711 072.
  • Järjestöyksikön johtaja Vesa Aallosvirta (työtaistelutoimiin ja luottamusmiehiin liittyvät tiedustelut), puhelin 040 820 9026.